به گزارش پارس توزیع و معارفه یک رویه مرسوم در تمام وزارتخانه ها و سازمان ها است تا از زحمات افرادی که سال ها در سمت خود تلاش کرده اند تقدیر و به نوعی به مدیر جدید یک خدا قوت گفته و روحیه مضاعف به مدیر جدید برای کار و تلاش بیشتر تزریق شود.

در عین حال هدف این نوشتار چندان به دعوت یا دعوت نشدن و سکوت رسانه ای این مراسم تودیع و معارفه مربوط نیست، چرا که ما رسانه ای ها معمولا به این گونه اقدامات برخی روابط عمومی ها عادت داریم.

معمولا برخی روابط عمومی ها، مدیران و حتی برخی وزراء تا زمانی که نیاز به رسانه ها داشته باشند رسانه ها را به خوبی یاد می کنند.

حال چرا مراسم تودیع و معارفه محمد بهزاد معاون سابق وزیر نیرو در امور برق و انرژی با ۴۰ سال سابقه در بخش های مختلف صنعت برق و بدون رسانه ها برگزار شده به کنار، اما اینکه چه شخصی به جای ایشان سرپرست جدید معاونت برق و انرژی وزارت نیرو شده برای اهل رسانه بسیار حائز اهمیت است.

شاید حرف دل بسیاری از رسانه های حوزه صنعت برق این باشد که چرا چندین سال است مسئولان توانیر از رسانه ها فراری هستند.

همایون حائری مدیرعامل سابق توانیر که امروز بر مسند سرپرستی معاونت برق و انرژی جلوس کرد در حالی مدیرعاملی توانیر را چند سال با خود به یدک می کشد که سال ها افرادی مثل همین محمد بهزاد و احمدیان از مسئولان ارشد سازمان انرژی اتمی در آن به فعالیت مشغول بودند و اتفاقا بسیار رسانه ای بودند.

اما نکته ای که امید است وزیر نیرو که به حق در پاسخگویی به رسانه ها مشهور است توجه کند این است که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نکته مهم پاسخ به رسانه ها از سوی معاونت های مختلف وزارت نیرو برای انعکاس اقدامات انجام شده در این وزارتخانه است.

سرپرست جدید معاونت برق و انرژی که چند سال از مدیرعاملی خود را در توانیر سپری کرد بارها از حضور در جمع رسانه ها و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی خودداری کرد.

خاموشی مدیران برقی دقیقا از زمانی که حائری به عنوان مدیرکل توانیر معرفی شد و از پاسخ به رسانه ها خودداری کرد آغاز شد، چرا که اکثر مدیران شرکت های برق منطقه ای و شرکت های توزیع برق نیز به تبع گریزان بودن مدیر رده بالای خود از دادن اطلاعات و مشکلات صنعت برق خودداری کرده و محافظه کاری پیشه کرده و از دادن اطلاعات خودداری کنند.

با گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی هنوز یکی از مدیران ارشد صنعت برق حتی به نقل از روابط عمومی های خود نسبت به برنامه های سال جاری وزراتخانه توضیحاتی ارائه نکرده و پرسش هایی مثل واگذاری شرکتهای توزیع برق به بخش خصوصی، کاهش پرت انرژی در بخش تولید و توزیع برق و تبدیل نیروگاه ها به سیکل ترکیبی بی جواب مانده است.

امید است در وضعیت سرپرست جدید معاونت برق و انرژی وزارت نیرو نسبت به دادن اطلاعات لازم به رسانه ها و سپس روابط عمومی های زیر مجموعه این معاونت تحولی اساسی ایجاد شود.

اگر چه خبرنگاران به مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر نیرو دعون نشدند اما فارس بر خود فرض می داند به عنوان رسانه به وظیفه خود عمل کرده و سرپرست جدید معاونت برق و انرژی وزارت نیرو را معرفی کند. همایون حائری خیاوی، سرپرست جدید معاون برق وزارت نیرو متولد سال ۱۳۳۶ در شهرستان تبریز بوده و فوق لیسانس مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف است. معاونت توزیع برق شرکت برق منطقه ای تهران، مدیرعامل و ریاست هیات مدیره برق منطقه ای آذربایجان، معاونت هماهنگی و تولید و عضو اصلی هیات مدیره شرکت توانیر و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از سوابق اجرایی وی در صنعت برق کشور محسوب می شود.