پس از گذشت 4 روز از حادثه تصادف دو قطار در سمنان و مطرح شدن استیضاح وزیر راه در مجلس و اظهارات وزیر درباره این حادثه ، بالاخره آخوندی نسبت به سوء برداشت از یکی از مصاحبه هایش ازمردم عذرخواهی کرد .

آخوندی پس از این حادثه، در یکی از مصاحبه‌‌های خود در جمع خبرنگاران درباره بیمه مسافران قطار گفته بود: ‌ تمام خانواده‌ها، چه آنهایی که فوت شدندو چه آنهایی که مجروح هستند تحت پوشش بیمه بوده اند و درمان آنها بر اساس بیمه صورت می‌گیرد‌ وجای نگرانی خاصی نیست.

‌این گفته‌‌های وزیر در کنار برخی سوءبرداشت‌‌ها، باعث ناراحتی هموطنان و خصوصا خانواده‌‌های داغدار و انتقادات از وزیر راه و شهرسازی شد.

آخوندی که بالاترین مقام حوزه حمل و نقل ریلی را داراست، بیشترین مسئولیت را در بروز این رویداد داشته ، چرا که با وجود عنوان شدن خطای انسانی در بروز این اتفاق به گفته کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی، پیاده سازی ناقص سیستم ATC نقش موثری در این حادثه داشته است.

جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر

 

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد عذرخواهی وزیر راه گفت: وزرا باید به جای فکر ماندن در صندلی خود به فکر مصلحت جامعه و رفع مشکلات مردم باشند.

وی افزود: در مجلس تعدادی امضا جمع آوری شده و استیضاح وزیر راه در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حل ریشه ای مشکلات حمل و نقل بویژه در بخش ایمنی اظهار داشت: نباید به برکناری مدیر و استیضاح و استعفای وزیر اکتفا کنیم و در شرایط فعلی عزل وزیر نیز مشکلی را حل نمی کند.

علوی ضمن بیان اینکه چند ماه دیگر به پایان کار دولت فعلی باقی نمانده بیان کرد: برکناری وزیر در برهه کنونی و آمدن وزیر جدید به رفع مشکلات کمکی نمی کند و شاید در دولت بعدی چنین وزیری انتخاب نشد.

وی در پایان تاکید کرد: باید تمام تلاش خود برای کاهش حوادث در حوزه حمل و نقل بکار گرفت و با مقصران و متخلفان این حادثه نیز به شدت برخورد کرد.