علی ربیعی در یازدهمین همایش تکریم خانواده و بازنشسته با بیان اینکه بالغ بر 56 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می کردند و قدرت خرید بازنشستگان کشوری 67 درصد کاهش یافته بودگفت: ما چند سیاست را برای کاهش این مشکلات دنبال کردیم.

وی افزود: بررسی‌هایی انجام و بیماری‌هایی که بازنشستگان بیشتر مبتلا می شوند را تحت پوشش بیمه بردیم که تعویض مفصل زانو از آن جمله است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش بیمه تکمیلی نیز با وجود همه فشارهای موجود مشارکت کردیم و سعی می‌کنیم آن را توسعه دهیم گفت: سیاست افزایش مستمری و پیشی گرفتن آن بر تورم را نیز سال به سال دنبال می‌کنیم.

ربیعی ادامه داد: امسال سیاست پلکانی افزایش حقوق را اعمال کردیم و قصد داریم با حمایت دولت در سال های آتی نیز آن را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از سیاستهای خانواده و سالمندی را به صورت ترکیبی با مشارکت معاونت زنان ریاست جمهوری به دولت می بریم عنوان کرد: جامعه آمادگی ورود به دوره سالمندی را ندارد و ما تلاش می‌کنیم برای افزایش کرامت سالمندان نیز کار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حراست از  اموال بازنشستگان گفت: در ابتدای دولت از مدیر عامل وقت صندوق درباره انتصاب ها سوال کردم، متاسفانه هیچ مدیری را بر اساس نظام کارشناسی در هیات مدیره ها منصوب نکرده بودند.

ربیعی تاکید کرد: به دنبال افزایش سهم بازنشستگان و کارگران بر صندوق ها هستیم و برنامه‌ای به مجلس ارائه کرده‌ایم و می‌خواهیم سهم بازنشستگان را در نظارت بر هیات مدیره‌ها افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در چند سال قبل صندوق ها مفهوم کارپردازی پیدا کرده بودند اظهار کرد: از ابتدا استراتژی ما این بود که صندوق ها به محل زندگی اجتماعی بازنشستگان تبدیل شوند.

ربیعی بازنشستگان را اولویت اول مسکن  اجتماعی دانست و گفت: خانه‌های امید را برای بازنشستگان توسعه می‌دهیم.