خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: وال استریت از هفته آتی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به شدت تحت نظر خواهد داشت. نخستین مناظره تلویزیونی میان «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات این رقابت‌ها، قرار است دوشنبه برگزار شود. 

 

در ادامه گزارش آمده است: انتخابات آمریکا تاکنون تأثیر قابل توجهی بر وال استریت نداشته است. با این وجود، بزودی شرایط تغییر خواهد کرد، زیرا، نتایج نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات حکایت دارد. 

 

در ادامه گزارش آمده است: کلینتون در نظرسنجی‌های اخیر و در حالی که تنها 6 هفته تا روز رأی‌گیری باقی مانده، برتری محسوس خود را نسبت به ترامپ از دست داده است. برخی از کارشناسان معتقدند رقابت تنگاتنگ میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیامدهای منفی برای بخش‌هایی از قبیل شرکت‌های بیمه ارائه کننده خدمات درمانی، کارخانه‌های داروسازی و صنایع آمریکا به دنبال خواهد داشت. 

 

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید: بسیاری از سرمایه‌گذاران در وال استریت درخصوص سیاست‌های غیرقابل پیش‌بینی ترامپ در صورت راهیابی وی به کاخ‌سفید ابراز نگرانی می‌کنند. از سوی دیگر، برخی از طرح‌ها و پیشنهادات اقتصادی ترامپ -از قبیل حمایت از تولیدات داخلی در تجارت بین‌المللی- در تضاد با رویکرد کلی حزب جمهوری‌خواه بوده است.    

 

برخی سرمایه‌گذاران بورس نیویورک معتقدند شاخص سهام آمریکا هفته آتی، بدلیل آنکه بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه، تصمیم گرفت در نرخ بهره تغییری ایجاد نکند، باز هم افزایش خواهد یافت. شاخص سهام «اس اند پی 500» سال 2016، شش درصد افزایش یافته است که با رکورد ماه اوت تنها یک درصد فاصله دارد.   

 

«فیل بلانکاتو،» مدیرعامل «لادنبرگ تالمن»، در این خصوص اظهار داشت به نظر می‌رسد بازار بورس نیویورک بیشتر خواهان آن است که کلینتون شناخته شده پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود تا ترامپ شناخته نشده. 

 

طبق گزارش اخیر «ولز فارگو»، ریاست‌جمهوری احتمالی کلینتون و کنگره دو قطبی تأثیری بر بازار مالی آمریکا نخواهد داشت. این در حالی است که طبق پیش‌بینی این نهاد مالی، پیروزی ترامپ تأثیری منفی بر بازار خواهد داشت.   

 

واز فارگو یکی از بانک‌های چندملیتی و ارائه کننده خدمات مالی در آمریکاست. این نهاد مالی از نظر میزان سرمایه‌گذاری، دومین بانک بزرگ جهان و از لحاظ ارزش دارایی‌ها، سومین بانک بزرگ آمریکا محسوب می‌شود.   

 

در ادامه گزارش آمده است: برخی از سرمایه‌داران آمریکایی نیز ریاست‌جمهوری کلینتون را به ضرر کارخانه‌های داروسازی می‌دانند؛ زیرا وی از منتقدان بهای بالای دارو در این کشور، است. وزیر امور خارجه آمریکا در دور مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و در واکنش به انتقادات درخصوص ارتباط نزدیکش با شرکت‌های بیمه، همواره بر مبارزه با کارخانه‌های داروسازی تأکید می‌کرد.  
                
ساختمان بازار بورس نیویورک که بزرگ‌ترین بورس جهان از نظر میزان معاملات و حجم مالی است، در خیابان وال استریت قرار دارد.