به گزارش پارس، معینی - معاون فنی زیربنایی راه آهن - در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: درحال حاضر مسیرهای ریلی کشور قابلیت تردد قطار با سرعت حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را دارند.

 

 

 

به گفته وی برای افزایش سرعت قطارها باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد چراکه رسیدن به این امر نیازمند تغییر در توسعه و بازسازی زیربناهای ریلی کشور است.

 

 

 

معینی اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال توسعه زیربناهای ریلی کشور برای افزایش سرعت حرکت قطارها در خطوط ریلی با استفاده از تجربیات کشورهای مختلف هستیم.

 

 

 

معاون فنی زیربنایی راه آهن خاطر نشان کرد: دیگر کشورها نیز همه خطوط ریلی مورد استفاده شان پر قدرت نیست و توان تردد قطار با سرعت بالا را ندارند بنابراین در این زمینه خیلی از دنیا عقب نیستیم.

 

 

 

وی با اشاره به پروژه برقی کردن قطار تهران – مشهد اظهار کرد: در حال حاضر بالا بردن سرعت حرکت قطار به حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در مسیر تهران – مشهد در اولویت شرکت راه آهن قرار دارد.

 

 

 

معینی با بیان این که خط ریلی تهران – مشهد به عنوان یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی در اولویت قرار دارد، گفت: برای افزایش سرعت حرکت قطارها در خطوط ریلی کشور نیازمند استفاده از نوع متفاوتی از ریل و زیرساخت های ریلی هستیم و برای تامین این امکان باید هزینه های بیشتری صرف شود.

 

 

 

معاون فنی زیربنایی راه آهن خاطر نشان کرد: با توجه به طولانی بودن مسافت بین نقاط مختلف کشور، افزایش سرعت حرکت قطارها به عنوان وسیله ای در حمل و نقل عمومی که با استقبال بخش زیادی از مردم روبرو است، می توان ضمن حفظ ایمنی سفرها به جابه جایی مسافران سرعت بخشید.