دوشنبه هفته جاری سایت وابسته به وزارت نفت در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت به نقل از وی از خرید چهار فروند هواپیمای بوئینگ مدل 737 خبر داد.

نورالله رضایی نیارکی درا این‌باره گفت: با ورود یک فروند از چهار فروند هواپیمای بوئینگ خریداری شده ظرفیت ناوگان ایرلاین نفت برای جابجایی مسافر 20درصد افزایش یافت.

وی افزود: پس از برجام و در ماه‌های گذشته، قراردادی با شرکت بوئینگ برای خرید چهار فروند هواپیمای ٧٣٧ امضا شد و امروز یک فروند از هواپیماهای سفارش شده به شرکت هواپیمایی نفت ایران تحویل شد.

رضایی نیارکی با بیان این که پس از لغو تحریم‌ها این هواپیما نخستین هواپیمایی است که وارد هواپیمایی نفت ایران می شود، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال در زمان‌های مشخص و تدریجی سه فروند هواپیمای دیگر ٧٣٧ شرکت بوئینگ به ناوگان هوایی نفت ایران اضافه خواهد شد. با ورود این هواپیما توان حمل 150 مسافر افزایش یافته است و به این ترتیب جمع صندلی‌های هواپیمایی نفت به حدود 900 صندلی رسید.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران از نخستین پرواز این هواپیما در ساعت ١٧ امروز (یکشنبه، ٢٨ شهریورماه) از مبدأ تهران به مقصد اهواز خبر داد و گفت: طبق برنامه تنظیم این هواپیما روزانه حدود هشت لگ در مسیرهای داخلی پرواز خواهد داشت.

این در حالی است که رضایی نیارکی 24 ساعت بعد سخنان خود درباره خرید هواپیمای بوئینگ را از اساس تکذیب کرد: «شرکت هواپیمایی نفت یک فروند هواپیمای بویینگ 737 اجاره کرده است.»

به گزارش تسنیم، اعلام خبر خرید  و ورود هواپیما از بوئینگ در حالی که هنوز وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز موسوم به اوفک را برای فروش هواپیما به ایران صادر نکرده عجیب است. این شرکت آمریکایی به همراه ایرباس و ATR ماه‌هاست در انتظار صدور این مجوز برای معامله با ایران هستند و به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تا آخر ماه جاری میلادی آمریکا مجوز مذکور را صادر خواهد کرد.