محمدرضا واعظی مهدوی صبح پنجشنبه در حاشیه سومین گردهمایی مسئولان امور جوانان ادارات ورزش سراسر کشور که به میزبانی البرز( دیزین) در حال برگزار است، اظهار کرد: مشکل ما، مشکل پول و بودجه نیست.

 

وی با اشاره به اینکه اندیشیدن به کار بدون پول، اعتبار و تکیه بر ظرفیت و مهارت های موجود بسیار ضروری است، افزود: اگر بخش جوانان دارای جایگاه است، باید نیاز این بخش نیز شناسایی شود.

 

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف نظیر آموزش و پرورش عهده دار حوزه جوانان هستند این ارگان وظیفه رشد توام با خلاقیت قشر جوان از سنین پایه برعهده دارد.

 

وی با بیان اینکه نظامات پژوهشی گوناگونی در سطح کشور وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: جشنواره جوان خوارزمی به منظور شناسایی استعداد جوانان یکی دیگر از راه های فعلیت بخشیدن به این قشر است.

 

لزوم طراحی پازل نیازهای جوانان در کشور

 

واعظ مهدوی با تاکید بر لزوم طراحی پازل نیازهای جوانان در کشور، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، سالیانه حدود ۸۴۰ هزار فارغ التحصیل بیکار و مخاطب در حوزه اشتغال خواهیم داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه ای تحت عنوان اشتغال فعال در کشور وجود دارد که باید بخشی از این طرح معطوف به فارق التحصیلان و جوانان باشد، گفت: در صورتی که امروزه به این امر مهم پرداخته نشود مشکلات عدیده ای را برای کشور به همراه خواهد داشت.

 

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: حوزه سمن (سازمان های مردم نهاد) یکی از حوزه های دارای خلاء است، که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: گسترش ورزش بانوان، ساماندهی امور جوانان، توسعه ورزش های همگانی، حمایت و هدایت امور فرهنگی و تربیتی جوانان از جمله برنامه های در دستور کار است.

 

واعظ مهدوی در پایان با اعلام اینکه بسیاری از ظرفیت های موجود در سطح کشور بلا استفاده مانده است، گفت: باید با بهترین شکل ممکن از این توانمندی های استفاده کرد.