نیره پیروزبخت گفت: اگرنوشیدنی ها از مبادی رسمی وارد کشور شود و مشمول استاندارد اجباری باشد از نظر سلامت و الکل کنترل می شود اما کالاهای زیادی از جمله نوشیدنی ها و لوازم ارایشی و بهداشتی قاچاق پذیر هستند.

وی در پاسخ به سئوالی درخصوص شائبه الکلی بودن برخی نوشیدنی ها از جمله دو برند هافنبرگ و آیسی مانکی گفت: برای ما کالاها بویژه مواد غذایی علاوه بر اینکه باید دارای ویژگی های استاندارد باشند از نظر حلال بودن بسیار مهم است و لذا باید مستندات مربوط به ردیابی کالاهایی که وارد کشور می شود وجود داشته باشد .

پیروزبخت افزود: اگر در ماشین و دستگاهی که مشروبات الکلی تولید می شود نوشیدنی غیر الکلی هم تولید شود اشکال دارد ولی در مورد نوشیدنی هایی که نامبرده شد باید اعلام کنم که خودم بعنوان مصرف کننده ، هافنبرگ خریدم و هنگامی که در ان را بازکردم به بوی ان مشکوک شدم ولی برای اطمینان در ازمایشگاه بررسی کردیم که الکلی بودن ان منتفی بود .

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت : در بحث حلال مسائل شرعی و سلامت نوشیدنی ها یکی از دغدغه های جدی ما است ، فرض بر این است که در ایران که کشوری اسلامی و مردم ان مسلمان و شیعه هستند کالاهای حلال وارد می شود ولی خطرات از ناحیه قاچاق این کالاها وجود دارد .