محمد قاسم پناهی قائم مقام رییس سازمان امور مالیاتی از  ارائه برنامه ای به هیئت وزیران،مبنی بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده در حلقه آخر زنجیره شرکت های تولید کننده ، تصریح کرد:طبق برنامه ریزی انجام شده سازمان امور مالیاتی از داخل زنجیره هیچ گونه دریافت یا پرداختی نخواهد داشت و تمامی این فعالیت به حلقه آخر تولید منتقل خواهد شد؛ پس از  تصویب نیز این برنامه برای بعد از سال 95 اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به بحث پرداخت مالیات در مناطق ویژه و آزاد،اظهار داشت:طبق قانون مناطق ویژه و آزاد مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نمی شوند اما طبق پیشنهاد سازمان امور مالیاتی قرار بر مشخص شدن زمان شروع فعالیت پیمانکاران فعال در این مناطق مشخص شود.

وی افزود:تلاش بر این است که اگر فعالیتی در این مناطق انجام شود معاف از مالیات باشد اما باید تمامی فعالیت ها در چارچوب مناطق ویژه و آزاد باشد.

پناهی علت اینکه از دلالان مالیات دریافت نمی شود را اینگونه عنوان کرد:ما به دنبال حذف دلالان و ایجاد رابطه مستقیم میان تولید کننده و صادرکنندگان و اخذ مالیات از مصرف کننده نهایی هستیم،ضمن اینکه شفافیت آماری و اطلاعاتی نیز افزایش پیدا کند.

وی در پایان از ایجاد کارگروهی با حضور اعضای اتحادیه طلا در خصوص نحوه پرداخت مالیات در این صنف خبر داد.