پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- با وجود انتشار فیش های نجومی و تخلفات مالی گسترده در شبکه بانک های دولتی، دولت روحانی درصدد است یک بانک دولتی دیگر تاسیس نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بر اساس پیشتیبانی روحانی و با پیشنهاد علی ربیعی وزیر رفاه و تامین اجتماعی احتمالا یک بانک دولتی جدید به بهانه تسهیل امور بنگاه‌های کوچک، متوسط و خرد و تأمین مالی مورد نیاز آنها تاسیس خواهد شد.

این در حالی است که بانک رفاه کارگران یکی از بزرگترین بانکهای دولتی در زیر مجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار دارد.

چندی قبل فیش حقوق نجومی علی صدقی مدیر عامل این بانک منتشر شد. صدقی با فشار حسین فریدون برادر رئیس جمهور به عنوان مدیر عامل این بانک منصوب شد.

غیر از «بانک رفاه کارگران»، موسسات مالی و اعتباری دیگری از جمله بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و ... با همین هدفِ تسهیل امور بنگاه‌های کوچک، متوسط و خرد و ارائه تسهیلات در جهت ماموریت اصلی خود که تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه، نیازهای منطقه ای بوده، تشکیل شده اند که کارامدی لازم را نداشته اند.

به نظر می رسد مشکلات بنگاههای اقتصادی موجود و تامین مالی آنها، تنها با افزایش موسسات مالی دولتی(بانک ها و صندوق ها) که عناوینی مانند کارآفرینی، اشتغال و حمایت از تعاون را به یدک می کشند، حل نشده بلکه ریشه مشکل را باید در سوء مدیریت در موسسات موجود، اعطای تسهیلات میلیاردی بر مبنای رابطه (زد و بند) و عدم دقت لازم، بازرسی و نظارت بر محل هزینه کرد و ... جستجو کرد.