به گزارش پارس به نقل از مهر، روند کاهشی قیمت جهانی هر اونس طلا که در دو هفته اخیر ۲۰۰ دلار کاهش یافته بود، در روز جاری (چهارشنبه) نیز همچنان ادامه دارد و براساس تازه ترین گزارش، قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به یکهزار و ۳۷۴ دلار رسیده است.
 
در همین حال، گزارش های بین المللی از تداوم کاهش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده حکایت دارد. باوجود برخی مقاومتی ها در بازار، قیمت طلا و سکه از ظهر امروز چهارشنبه نیز کاهش خواهد یافت.
 
در پایان معاملات دیروز سه شنبه، قیمت سکه تمام طرح جدید به یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان، طرح قدیم به یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، نیم سکه به ۶۷۰ هزار تومان، ربع سکه به ۴۱۸ هزار تومان، سکه گرمی به ۲۹۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۲۴ هزار تومان کاهش یافته بود.
 
در همین حال، قیمت های واقعی سکه تمام طرح جدید را از فرمول قیمت گذاری ذیل به دست آورد.
 
۴.۲۴۹۲۷  ÷ (قیمت یک دلار بازار× قیمت یک اونس طلا) = قیمت یک عدد سکه تمام
 
قیمت دلار در بازار ۳۵۰۰ تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۷۴ دلار است. حال اگر عدد ۳۵۰۰ را در عدد ۱۳۷۴ ضرب کنیم و عدد حاصل را بر عدد ۴.۲۴۹۲۷ (وزن طلای خالص سکه) تقسیم کنیم، قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۳۲ هزار تومان می شود، این در حالی است که قیمت این نوع سکه در بازار در حال حاضر یک میلیون و۳۱۶ هزار تومان است.