به گزارش پارس به نقل از مهر، علی صمیمی دهکردی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خالی ماندن بخش عمده ظرفیت سازندگان و صنعتگران تجهیزات صنعت نفت، گفت: هم اکنون حدود ۷۰ درصد این ظرفیت تولیدی بدون استفاده باقی مانده است.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت خطاب به شرکت ملی نفت اگر روند فعلی سفارش، خرید و تاخیر در تعدیل قرارداد سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه یابد تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس از سال گذشته تاکنون صادرات کالا و تجهیزات را در دستور کار قرار داده ایم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از سال گذشته چندین محموله کالا و تجهیزات ساخت ایرانی به عراق صادر شده است، اظهار داشت: برا ساماندهی روند صادرات کالا، یک کنسرسیوم در انجمن راه اندازی شده است که این کنسرسیوم مسئولیت تامین و توزیع کالاهای نفتی صادراتی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه با سیاست های فعلی شرکت نفت کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به عراق صادر می شود، خاطرنشان کرد: کالاهای نفتی ساخت داخل از نظر استاندارد و قیمت تمام شده قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارند.

صمیمی در پایان با اشاره به تعریف سناریوهای مختلف اجرایی و عملیاتی برای صادرات انواع کالا و تجهیزات به عراق، از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.