بهای نفت برای پنجمین روز متوالی به دلیل نگرانی‌ها در خصوص تقاضای جهانی برای طلای سیاه در پی انتشار گزارش‌های  ناامید کننده اقتصادی آمریکا، و همچنین آینده احتمالی انگلیس در اتحادیه اروپا، کاهش یافت.

کاهش هفتگی سطح تولیدات آمریکا و تصمیم بانک مرکزی این کشور مبنی بر ثابت ماندن نرخ بهره برای تثبیت بهای نفت ناموفق بود. نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 48 سنت کاهش، 48.01 دلار در هر بشکه برای ماه ژوئیه به فروش رسید. نفت خام برنت نیز با کاهش 86 سنت – معادل 1.7 درصد— با 48.97 دلار به ازای هر بشکه برای سفارش در ماه اوت معامله شد.

بهای طلا نیز برای نخستین بار به بالاترین سطح در ماه گذشته رسید. تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگاه داشتن نرخ بهره و نیز نگرانی از نتیجه همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، از علل این افزایش بها اعلام شده‌اند.

دیروز بهای طلا برای نخستین بار پس از سوم ماه مِه (14 اردیبهشت) به 1300 دلار در هر اونس رسید. بانک مرکزی آمریکا پیش‌بینی کرد سطح رشد اقتصادی این کشور در سال آینده میلادی نسبت به سال جاری کمتر خواهد بود. این پیش‌بینی نشان‌دهنده سختگیری کمتر در سیاست‌های پولی این کشور در سال آینده است. همین امر، بهای فلز زرد را برای ششمین هفته متوالی افزایش داد.