مجتبی بهاروند اظهار داشت: تعطیلی واحدهای تولیدی در نقاط مختلف کشور از جمله خراسان‌‌رضوی علل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها واگذاری به بخش دولتی و یا شبه دولتی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: ادارات دولتی به‌هیچ عنوان رکود را قبول ندارند زیرا میزان دریافتی‌های خود را بالا برده و امسال وجوه بیشتری نسبت به سال گذشته دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشور ایران به علت تحریم چند سالی از تکنولوژی‌های روز دنیا به دور بوده است، خاطرنشان کرد: مدیران باید هم اکنون سعی کنند تا تولیدات خود را به روز کرده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی درستی داشته باشند تا بتوانند بازارهای جهانی را به دست آورند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: باید در نظر داشت که ما بسیاری از بازارها را در تولیدات مختلف از دست داده و تولیدکنندگان ما تنها بازارهای داخلی را در اختیار دارند که برای دریافت سود مناسب کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: 16 هزار ملیارد تومانی که دولت برای کل کشور در قالب تسهیلات در نظر گرفته و بخشی از آن نیز به خراسان‌رضوی تعلق دارد، شرایطی دارد که برای تعداد زیادی از تولیدکنندگان در این وضعیت سود ندارد.

بهاروند بیان کرد: سود 16 درصدی در نظر گرفته شده برای این دسته از تسهیلات سبب از دست رفتن امکان دریافت آن برای واحدهای صنعتی بوده و از طرفی وثایق و شرایط دریافت آن به قدری پیچیده بوده که بعید است بتواند دردی از دردهای تولید را دوا کند.