حسینی مدیرعامل شرکت «ارج» درباره چرایی پخش خبر تعطیلی کارخانه «ارج» در شبکه‌های مجازی گفت: دلیل اصلی انتشار چنین خبری را نمی‌دانم، اما نه من و نه کارخانه «ارج» سیاسی نیست. با در کنار هم قرار دادن اخبار و اتفاقات اخیر در مورد ارج شاید بتوان به دلایلی رسید که البته همه در حد حدس و گمان است و دلیل واقعی انتشار این خبر هنوز برای ما روشن نیست.

حسینی گفت: شرکت «ارج» از جمله شرکت‌هایی است که طبق اصل 44 قانون اساسی و با تصویب مجلس شورای اسلامی باید واگذار شود. «ارج» متقاضیان داخلی دارد و بعد از لغو تحریم ها متقاضیان خارجی هم برای خرید «ارج» به کارخانه مراجعه کردند، اما هنوز مذاکرات به نتیجه نرسیده است. سیاست سهامداران «ارج» این است که این برند حفظ شود و خریداران کار تولید را با برند «ارج» ادامه دهند. این در حالی است که بیشتر متقاضیان علاقه ای به حفظ برند «ارج» نشان ندادند و تنها زمین شرکت را می‌خواستند به همین دلیل تا به امروز واگذاری «ارج» صورت نپذیرفته است.

مدیرشرکت «ارج» با اشاره به اینکه ارج یک برند با قدمت و نوستالوژیک برای مردم کشورمان است، گفت: در چند روز گذشته که خبر تعطیلی «ارج» در شبکه های اجتماعی منتشر شده شاهد این بودیم که مردم با انتشار خاطراتشان از برند «ارج» بر اهمیت این برند و قدمت آن صحه گذاشتند. سیاست سهامداران «ارج» حفظ این برند است.

حسینی ادامه داد: اولویت سهامداران واگذاری شرکت به افراد یا شرکت صالح است که شرایط ما را بپذیرد. در غیر این صورت، هیئت مدیره «ارج» دو استراتژی را دنبال می کند. به عنوان استراتژی میان مدت به دنبال حفظ خطوط تولید هستیم و با توجه به امکانات و ظرفیت های شرکت، تولید را در سطح کیفیتی سابق ادامه خواهیم داد. استراتژی بلند مدت هیئت مدیره ارتقای تکنولوژیکی کارخانه و استفاده از سرمایه گذاری خارجی برای بهبود وضعیت شرکت«ارج» خواهد بود.

در اخرین روز هفت گذشته، خبر تعطیل شدن کارخانه ارج در شبکه های مجازی پخش شد. کارخانه ارج بیش از 80 سال سابقه تولید لوازم خانگی در ایران را دارد.