محمد دامادی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر پرداخت وام 80 میلیون تومانی مسکن بر بازار اظهار داشت: مشکل بازار مسکن با پرداخت این وام به طور کامل حل نمی شود و تا مادامی که مشکلات اقتصادی مرتفع نشود، رونق به این بخش باز نخواهد گشت از این رو بایستی تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.
وی با اشاره به شاخص های تاثیر گذار بر رونق مسکن گفت: وام های این چنینی تنها حجم نقدینگی را در کشور افزایش می دهد و می بایست برخی مسائل همچون کاهش آمار ساخت و ساز و کاهش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این بخش موشکافانه بررسی شود.
دامادی ادامه داد: با توجه به آنکه بسیاری از صنایع به طور مستقیم و غیر مستقیم گرفتار رکود بازار مسکن هستند، همواره لازم است که بررسی دقیقی در این بخش با حضور وزرای مربوطه انجام شود تا رونق نسبی به این بازار بازگردد.
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: سالها است که حوزه مسکن در رکود به سر می برد ضمن اینکه در این میان  برخی خبرها مبنی بر خروج از رکود به گوش می رسد که این خبر شعاری بیش نیست.
وی با اشاره به رونق بازار مسکن بیان کرد: دولت باید فکر اساسی برای خروج رکود از بازار مسکن بیندیشد چرا که با گذشت سه سال از عمر دولت یازدهم در این بخش اتفاق خاصی صورت نگرفته است.
دامادی با اشاره به آنکه پرداخت وام 80 میلیونی تنها منجر به ایجاد تورم در کشور می شود، افزود: با پرداخت وام های 80 میلیونی در شهر تهران و 60 میلیونی در شهرهای بزرگ عملا امکان خرید وجود ندارد و این امر موجب شده تا با افزایش حجم نقدینگی به صورت موقت رونقی در بازار مسکن ایجاد شود و حتی پیامد های دیگری همچون تورم را نیز به دنبال دارد.
***افزایش وام مسکن رونق چندانی به همراه ندارد
در این راستا محمد ابراهیم محبی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: بازار مسکن به غیر از نیاز به افزایش تسهیلات ، متاثر از مولفه های مختلف دیگر است که در این راستا لازم است دولت و دست اندرکاران امر چاره ای برای حل این بحران به کار گیرند.
وی با اشاره به آنکه پرداخت وام 80 میلیونی مسکن تنها یکی از راهکارهای رونق بازار مسکن است، بیان کرد: تزریق وام های 80 و 60 میلیونی مسکن تاثیر چندانی در رونق این بخش ندارد چرا که نحوه دریافت وام و پرداخت اقساط  به سبب بالا بودن اقساط و سپرده گذاری اولیه برای افراد واجد شرایط  ، دشوار است.
محبی با بیان اینکه پرداخت وام های 160 و 120 میلیونی نیز استقبال چندانی به همراه ندارد، افزود: گرچه پرداخت وام به مبالغ بالا مولفه ای مثبت برای حل این بحران به شمار می رود اما تنها می تواند درصد جزئی رونق این بخش را به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: امروزه بازار راکد مسکن متاثر از مولفه های دیگر به غیر از افزایش تسهیلات است که می بایست حوزه های مختلف از جمله مجلس و دولت و صاحب نظران امر چاره اساسی بیندیشند تا به یک پروتکل جدی و عملیاتی در خصوص رونق این بخش دست یابیم.
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر افزایش تسهیلات مسکن در قیمت آن گفت:افزایش تسهیلات تاثیر مثبتی در رونق ندارد اما از طرفی می تواند تاثیر زیادی در قیمت مسکن ایجاد کند که این امر آسیب جدی برای مستاجران است.