حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در همایش طرح توسعه آبزی پروری اظهار داشت: ایجاد شرکت تخصصی، شرکت مادر در پشتیبانی کار ارزنده‌ای است چرا که این شرکت می تواند همه زنجیره‌ها را در یک شرکت خلاصه کند لذا رمز تداوم و پایداری این شرکت‌ها پشتیبانی است. 

وی افزود: موسسات و شرکت‌ها بایستی به بخش کلیدی تکثیر و توزیع بچه ماهی بیشتر بپردازند و همواره می توانند با کمک گرفتن از متخصصان خارجی در زمان کوتاه اصول پرورش ماهی را به فارغ التحصیلان شیلاتی آموزش دهند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تقویت ساختارها اعم از بازار بیان کرد: بازار از نقاط  بحرانی است که می تواند به بخش آبزی پروری آسیب وارد کند و به همین خاطر می بایست ضمن کیفیت بالای تولید به بازارهای اصلی و هدف وصل شویم و انواع محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش برسانیم. 
رئیس سازمان شیلات ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های موجود ظرفیت تولید و صادراتی در زنجیره های کشور وجود دارد چرا که در این راستا بسیاری از کارشناسان نروژی معتقدند که ایران در زمینه شیلات هیچ کم و کاستی ندارد و حال لازم است وابستگی خارجی در تامین بچه ماهی قطع شود. 
وی با اشاره به اینکه تولید انواع ماهی در طرح پرورش در قفس نباید کمتر از 6 هزار تن باشد عنوان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان سه ماه فرصت دارند تا قفس‌های جدید خود را فراهم کنند و از طرفی با توجه به پتانسیل‌های موجود و مذاکرات با خارجی‌ها معتقدند که این میزان زیاد نیست. 
رئیس سازمان شیلات در ادامه یادآور شد: معاون اول رئیس جمهور تسهیلات و امتیازات ویژه ای برای صادرات محصولات با سود 5.3 درصد در نظر گرفته ضمن اینکه صندوق توسعه ملی اعلام کرده که از دو طرح گلخانه و پرورش ماهی در قفس حمایت‌های ویژه ای به عمل میاورد و حال لازم است که شرکت‌ها با تکمیل پرونده محصولات خود را صادر کنند.
معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: با توجه به آنکه سازمان فاو از 54 کشور مطالعه و بررسی به عمل آورده معتقد است کشورهایی که از نظر آموزش خود را توانمند نکردند در بحث آبزی پروری شکست خوردند.