غلامحسین جمیلی رئیس کمیسیون جوانان اتاق ایران گفت: وظیفه اصلی کمیسیون جوانان اتاق بازرگانی پرداختن به کارآفرینی در بخش صنایع دانش‌بنیان است ، مسئله‌ای که امروز باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.
جمیلی گفت: توجه به مقوله کارآفرینی و شرکتهای دانش بنیان موجب بهبود شاخص‌های اقتصادی اعم از گردش مالی، بهره‌وری و اشتغال‌زایی  می شود.
 رئیس کمیسیون جوانان اتاق ایران در ادامه گفت: از آنجایی که بخشی از نیازهای کشور وابسته به صنایع دانش‌بنیان است، می‌بایست با ایجاد انسجام بین‌ تمامی بخش‌های مختلف اقتصادی، در مسیر یک نهضت کارآفرینی در این حوزه قدم برداشت.
وی با اشاره به تعمیق فرهنگ نادرست اشتغال در بین خانواده‌ها افزود: همه افراد جامعه توقع دارند که اشتغال در بخش صنعت و  تولید ایجاد شود تا جوانان استخدام شوند و متأسفانه هیچ کس به دنبال ایجاد صنایع کوچک و متوسط با الگوبرداری از کارآفرینان خارجی نبوده و حقوق‌بگیری تبدیل به یکی از آرمان‌های خانواده‌های ایرانی شده است.
جمیلی با بیان اینکه شرایط برای تولید در کشور سخت است اذعان داشت:با وجود مشکلات زیاد در این بخش نمی‌توان ادعا کرد که امکان تولید و رقابت در هیچ صنف و صنعتی وجود ندارد چراکه در همین شرایط دشوار ،بسیاری از افراد در حال فعالیت هستند و شاهد موفقیت‌های آن‌ها در زمینه تولید و صنعت هستیم.
رئیس کمیسیون جوانان اتاق ایران تأکید کرد: اما نمی‌توان انتظار داشت شرایط  سخت و امکانات محدود داشته باشیم و زمینه فعالیت‌های کارآفرینی در حد یک کشور صنعتی پیشرفته با سرمایه بالا فراهم شود.
وی در پایان بیان کرد: فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی و کارآفرینان باید تلاش کنند تا طرح‌های اقتصادی خود را بر اساس منابع محدود داخلی و با در نظر گرفتن چالش‌های پیش رو برنامه‌ریزی کنند ،در غیر این صورت نمی‌توانیم به توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در آینده امیدوار باشیم.
وجود موانع بر سر راه شرکت های دانش بنیان
امراله امینی کارشناس اقتصادی گفت: برای تاسیس شرکتهای دانش بنیان، در درجه نخست باید ایده مناسبی وجود داشته باشد تا بتوان سرمایه گذاران را از نظر بازدهی مناسب ترغیب کرد.
وی با تاکید بر اینکه امروزه یکی از بحث های اصلی در صنایع، موضوع کار آفرینی است گفت: یکی از الزامات دولت این است که زیر ساخت های موجود را اصلاح کند چرا که وجود موانع بر سر راه شرکت های دانش بنیان باعث شده که در زمینه کسب و کار رتبه خوبی در دنیا نداشته باشیم.
امینی گفت: اخذ مالیات، هزینه آب و برق،شهرداری و تعرفه ها از جمله موانعی هستند که در فضای کسب و کار وجود دارد که اجازه نمی دهد ما به کار آفرینی مناسب دست یابیم.
وی در خصوص مشارکت سرمایه گذاران خارجی برای توسعه اقتصادی کشور گفت: اگرچه وجود این سرمایه گذاران در توسعه اقتصادی کشور بسیار موثر هستند اما تا فضای کسب و کاراصلاح نشود نمی توانیم توقع جذب سرمایه خارجی را داشته باشیم.