ستار محمودی در دومین همایش همکاری‌های مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و ژاپن در صنعت آب و فاضلاب وجود دارد و حضور نیروی کار تحصیلکرده، شرکت‌های مهندسی و مشاور توانمند، شرکت‌های ساخت تجهیزات بسیار کارآمد ایرانی و منابع طبیعی فراوان و شرایط سرمایه‌گذاری با امنیت و بازدهی بالا و تضمین‌پذیر و همچنین ارائه مشوق‌های مناسب برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران، از جمله ظرفیت‌های موجود در کشور است که می‌تواند به نفع همکاری‌های مشترک ایران و ژاپن باشد.

وی افزود: ایران نیازمند ساخت 30 هزار مگاوات قدرت و ظرفیت جدید در صنعت برق در پنج سال آینده است و همچنین، وجود ظرفیت 60 هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر، نیاز به پروژه‌های برق‌آ‌بی جدید، ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی، تامین آب شهرها، ساخت سامانه‌های فاضلاب در بسیاری از شهرها و همچنین کاهش آب به حساب نیامده در ایران، شوری‌زدایی از آب، بازسازی و مقاوم‌سازی شبکه‌ها و تاسیسات شهری و... از جمله قابلیت‌های همکاری های مشترک دو کشور است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه "برای اجرای این پروژه‌ها و طرح‌ها، ایران دارای بخش خصوصی توانمندی است"، گفت: شرکت های بخش خصوصی ایران می‌توانند مجموعه‌های منسجم، پرکار، بادانش و با انگیزه‌ای برای شرکت‌های ژاپنی باشند.

محمودی با اشاره به اینکه "ایران به بازارهای هدف ژاپن نزدیک است"، اذعان داشت: شرکت‌های ایرانی با شناخت مناسب از بازار کار و فرهنگ کار ایران و منطقه می‌توانند به موفقیت اجرای پروژه‌ها در کشورمان و کشورهای ثالث کمک کنند و زمان را به سود سرمایه‌گذاران شریک خود صرفه‌جویی کنند.

وی ادامه داد: شفافیت و صداقت در کار و حضور پررنگ در ایران از جمله قابلیت‌های شرکت‌های ژاپنی است که پیوند و اعتماد بسیار خوبی برای ارتقای همکاری‌های مشترک بین دو کشور فراهم کرده و علاوه بر آن این شرکت‌ها با دارا بودن مجموعه‌های A&D و کار با سایر شرکت‌های جهان دارای تجربه‌های بین‌المللی ارزشمندی برای حضور در ایران هستند.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: شرکت‌های ژاپنی به بسترهای موجود همکاری و سرمایه گذاری توجه کنند و با احتیاط بیش از حد برای حضور در ایران، فرصت سرمایه‌گذاری را به نفع شرکت‌های رقیب خارجی واگذار نکنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرکت‌های ژاپنی به شرط انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌ها می‌توانند در صنعت آب و فاضلاب ایران به فعالیت بپردازند.