سید حمید کلانتری در دیدار با تعاونگران استان بیان کرد: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه تعاون وجود دارد که هفت درصد اشتغال کشور را در بر می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون نفر عضو تعاونی‌های کشور هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۹۸ هزار تعاونی فعال در کشور فعالیت دارد، ادامه داد: این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات و ... فعالیت دارند و تعاونی‌های توزیع و مصرف از مهمترین آنها هستند تا آنجا که تعاونی مصرف پنج میلیون نفر عضو دارد.

کلانتری اضافه کرد: اولویت اصلی این حوزه در کشور در راستای ایجاد روحیه تعاون بوده و البته لازم است در این زمینه تقویت تعاملات شبکه‌ای بین تعاونی‌ها، به صورت ویژه پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط تعاونی‌ها با یکدیگر و ایجاد تعاملات شبکه‌ای در راستای افزایش تولید و صادرات باید مدنظر همه تعاون‌گران باشد و گرنه بخش تعاون و اقتصاد تعاونی هم به اقتصاد دولتی تبدیل می‌شود.

این معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اگر تعاونی‌ها به دولت وابسته شوند باید تا همیشه دستشان به سوی دولت دراز باشد که این موضوع با روح و فرهنگ تعاون ناسازگار است.

کلانتری گفت: سال گذشته میزان صادرات بخش تعاون ۱.۸ دهم میلیارد دلار بوده که بر اساس هدف گذاری‌های سال‌جاری باید این بخش سه میلیارد دلار صادرات داشته باشد.