به گزارش پارس به نقل از دنیای اقتصاد، فوری فوری فوری، حتی به مجرد، قابل تبدیل، مناسب زوج، رهن و اجاره، مناسب مشکل پسندان، رهن کامل، بی مالک، به قیمت رسیده، مختص مشکل پسندان! عبارات فوق توصیف هایی هستند که این روزها حال و احوال بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی را شکل می دهد.

شواهد حاکم بر بازار اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می دهد که به دلیل نو قدم بودن سال ۹۲ و همچنین عدم حضور مشتری در بازار اجاره، موجران فعلا آرام بر جای خود نشسته‎ اند و هنوز بایدها و نبایدهایی را برای قراردادهای اجاره در سال جدید تصویب نکرده اند. وضعیت فعلی بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی گویای این مساله است که همچنان فرصت طلایی برای مستاجرانی که به دنبال واحدهای اجاره ای با شرایط دلخواه و نرخ اجاره منصفانه هستند به اتمام نرسیده است.

تعاریف و توصیف هایی که این روزها در آگهی های اجاره واحدهای مسکونی از سوی بنگاهداران و حتی مالکان می شود، صحت این موضوع را عنوان می کند. از سوی دیگر برخی از بنگاه های املاک به دلیل نزدیک شدن به فصل اجاره در نظر دارند با فایل کردن واحدهای بیشتر میزان درآمد خود را به بالاترین میزان ارتقا دهند؛ چرا که این دسته از مشاوران املاک برای تشویق مالکان در محدوده فعالیت شان آگهی می دهند.

برای مثال: بنگاه املاکی در خیابان میرداماد روز گذشته اعلام کرده است: مالکان محترم ملک، ملک شما را ۷ روزه اجاره می دهیم. علاوه بر این در خیابان تهرانپارس بنگاه املاکی اظهار کرده است که آماده همکاری با مالکان منطقه و ارائه دهنده بهترین موارد در رهن و اجاره هستند.

همچنین مالکی در خیابان اجاره دار تاکید کرده است: واحد ۴۰ متری ۲ سال ساخت خود را فوری با ۳۵ میلیون تومان رهن کامل به متقاضی تحویل می دهد و ناگفته نماند که شرایط پرداخت اجاره بها قابل تبدیل است.