علی‌اصغر توفیق در نشست با مسئولان صنعتی و معاونان پژوهشی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این طرح بهترین راه پیوند صنعت و دانشگاه در کشور است که به شکوفایی بخش صنعت کمک خواهد کرد.

توفیق تصریح کرد: ایجاد ارتباط میان صنعت کشور و دانشگاه‌ها گامی مهم در راستای توسعه بخش صنعت در کشور است.

وی ارتباط هر چه بیشتر حوزه صنعت و دانشگاه در ابعاد پژوهشی و تحقیقاتی را ضروری دانست و ادامه داد: نتیجه عینی خروجی تدریس اساتید در دانشگاه‌ها باید کمک به توسعه صنعت، اشتغال، تولید و صادرات در کشور باشد.

معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید علاوه بر آموزش‌های تئوری که در دانشگاه‌ها به دانشجویان می‌دهند به صورت عملی هم از صنعت تجربه‌ای داشته باشند که بتوانند این تجربه را به دانشجویان انتقال دهند.

توفیق تاکید کرد: در سرکشی از استان‌های بزرگ انتظار داریم تحقیق، توسعه، آموزش و مسائل اقتصاد دانش بنیان در آن استان‌ها بهتر متبلور باشد، اما بازدید از واحدهای تولیدی استان کوچکی مانند کهگیلویه و بویراحمد نشان داد که این واحدها اقتصاد خود را بر پایه دانش بنیاد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تحقیق و پژوهش فعالیت‌های خوبی داشته و قراردادهای خوبی را با دانشگاه‌های محلی و دانشگاه‌های بزرگ کشور منعقد کرده‌اند.