به گزارش پارس به نقل از اقتصاد پرس، در معاملات روز جاری نمادهای بزرگ و اثر گذار بازار باعث شدند پس از استراحتی چند روزه، متغیرهای بورس تهران پر شتاب به سمت بالا حرکت کنند.

بر همین اساس شاخص کل امروز  با رشدی ۵۳۸ واحدی در عدد ۴۰ هزار و ۶۰۶ قرار گرفت. همچنین شاخص صنعت نیز ۵۶۱ واحد صعود کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۳۱۹ و یک هزار و ۶۶۰ واحد رشد را ثبت کردند.

نمادهای سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت بندر عباس، هلدینگ پارسیان، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی شیراز با بیشترین تاثیرمثبت بر شاخص، قدرتمندترین بازوهایی بودند که این متغیر را بالا کشیدند.

همچنین نمادهای سرمایه گذاری غدیر، ایران یاسا تایر، نورد آلومینیوم، صنایع شیمیایی سینا، پالایش نفت بندر عباس، بین المللی محصولات پارس و نفت بهران با بیشترین رشد قیمت در صدر معاملات امروز قرار گرفتند.

همچنین افزایش میل سرمایه گذاران به خرید سهام در بازار مثبت این روز باعث شد تا علاوه بر اینکه حجم و ارزش معاملات رشد کند، بیش از ۸۲ میلیون سهم صف خرید در ۱۰ نماد برتر تشکیل شود.

به این ترتیب نمادهای پاکسان، پالایش نفت بندرعباس، گلتاش، هلدینگ پارسیان، گروه صنعتی بارز و پتروشیمی فناوران طولانی ترین صف های خرید را داشتنند.

این در حالی بود که امروز بازار با وجود سبزپوش بودن، نمادهای قرمز را هم تجربه کرد. بر همین اساس بی اقبالی به نمادهای شهد، کاشی سعدی، دارویی لقمان، شکر شاهرود، شیشه همدان، کارتن ایران و سیمان سپاهان باعث شد تا این نمادها با بیشترین کاهش قیمت مواجه شوند. همچنین سهامداران نمادهای نوسازی ساختمان تهران، سرمایه گذاری البرز، بین المللی توسعه ساختمان، تولید محور خودرو، فیبر ایران، آلومتک و سرمایه گذاری رنا با تصمیم به خروج از این نمادها باعث شدند تا سنگین ترین صفهای فروش در این نمادها تشکیل شود. هرچند حجم صفهای فروش در بازار امروز به ۶میلیون سهم نیز نرسید.

گفتنی است معاملات این روز ارزش بازار را از رقم ۱۸۲ هزار میلیارد تومان عبور داد. معامله گران ۲۳۱ میلیون برگه سهم را داد و ستد کردند که ارزش آن بالغ بر هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال بود. از این رقم حدود ۶۰۰ میلیارد ریال متعلق به   نمادهای پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ پارسیان، فولاد مبارکه، حق تقدم هلدینگ پارسیان و تولید اتومبیل سایپا بود.