به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه تعداد ۲۳۰ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال در ۳۰ هزار و ۵۵۹ نوبت معامله شد.

امروز نماد معاملاتی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم (تلفیقی) و نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری غدیر پس از تشکیل جلسه هیات مدیره مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و خوراک دام پارس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی (بدون محدودیت نوسان قیمت) با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله بودند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت سایپا شیشه با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲، (بدون محدودیت نوسان قیمت) با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله بود.

از بازار آتی هم خبر رسید که قرارداد آتی جوغدیر۰۲۱ با توجه به بازگشایی نماد اصلی در بازار نقد، بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده انجام معامله بود.

در نتیجه شاخص کل امروز در رقم ۴۰ هزار و ۶۰۶ واحدی به کار خود پایان داد. لذا امروز رشد ۵۳۸ واحدی این پارامتر بزرگ بازار سرمایه را شاهد بودیم.

همچنین شاخص بازار اول و دوم به ترتیب ۳۱۹ و یک هزار و ۶۶۰ واحد رشد کردند و یکی پس از دیگری به ارقام ۳۱ هزار و ۶۱۰ و ۷۰ هزار و ۳۲۰ واحدی رسیدند.

آمارهای امروز حاکی از این است که بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را شرکت های سرمایه گذاری غدیر (بیش از۱۸۹ واحد) ، پالایش نفت بندرعباس (بیش از۸۲ واحد) ، گسترش نفت و گاز پارسیان (بیش از۶۶ واحد) ، پالایش نفت بندرعباس (بیش از۴۷ واحد) ، پتروشیمی پردیس (بیش از ۲۸ واحد) ، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (بیش از ۱۹ واحد) و پتروشیمی شیراز (بیش از ۱۸ واحد) داشتند.