به گزارش پارس به نقل از اقتصاد آنلاین، در چند سال اخیر درآمدهای واقعی و بودجه خانوار در اکثر کشورهای ثروتمند کاهش یافته است. در حال حاضر در بریتانیا هزینه های سوخت ۵۰ درصد بالاتر از میزان آن در سال ۲۰۰۷ است. علاوه بر هزینه های بنزین، دارندگان خودروها باید هزینه های بیمه، مالیات خیابان و خدمات شهرداری را بپردازند. آمار اداره اطلاعات اکونومیست در مورد هزینه کل خرید یک خودرو در خانواده در شهرهای منتخب در سال ۲۰۱۲ و سه سال بعد از آن در نمودار زیر جمع آوری شده است.
دارندگان خودرو در شهر لندن از شنیدن اینکه وضعیت آن ها بدتر سایر شهرهای دنیا نیست، خوشحال خواهند شد. به طور معمول در شهرها، هزینه های بالای رانندگی با قیمت پایین خودرو جبران شده است و بر عکس در صورت پایین بودن هزینه های رانندگی، قیمت خودرو افزایش یافته است. در بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ در شهرهایی مانند آمستردام، مسکو و شانگهای به دلیل پایین بودن قیمت های خودرو، هزینه های نگهداری خودرو نیز تا حدودی کاهش یافته است. در بعضی بازارهای نوظهور مانند شهر شانگهای می توان افزایش هزینه های خرید خودرو را به هزینه های واردات خودروهای برندهای گران قیمت مانند مرسدس و آئودی نسبت داد.
همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، شانگهای گران قیمت ترین شهر برای خرید خودرو و زوریخ ارزان ترین شهر برای داشتن خودرو است. در نمودار زیر رتبه بندی شهرهای منتخب براساس قیمت خرید خودرو و هزینه نگهداری آن قابل مشاهده است.