به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان اعلام کرد انفجاری که در هشتم ژانویه در کارخانه شرکت آیچی استیل روی داد، تولید فولاد مورد استفاده در قطعات خودرو شامل موتورها، جعبه دنده و شاسی را محدود کرده است با اینهمه این شرکت به تاثیر کمبود قطعات بر میزان تولید اشاره ای نکرد.

تویوتا در بیانیه ای اعلام کرد فعالیت کارخانه‌هایش از 15 فوریه ازسرگرفته می‌شود و تولید در خطوط تولید کارخانه‌های خارج از ژاپن معلق نخواهد شد.

این شرکت سرگرم بررسی گزینه‌های ممکن از جمله درخواست از آیچی استیل برای تولید قطعات در خطوط جایگزین و تامین فولاد ویژه از سایر فولادسازان است.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا اواخر هفته گذشته اعلام کرده بود به اندازه کافی قطعه در اختیار دارد تا فعالیت کارخانه‌های داخلی تا ششم فوریه ادامه پیدا کند.

تویوتا در سال 2015 چهار میلیون خودرو در ژاپن تولید کرد که حدود 46 درصد از این تعداد صادر شدند. این شرکت در ماه دسامبر روزانه 13600 هزار خودرو در ژاپن تولید کرد که به دلیل آغاز تولید جدیدترین مدل دوگانه سوز پریوس، 10 درصد بالاتر از مدت مشابه سال 2014 بود.

توقف فعالیت کارخانه‌های تویوتا ریسک سیستم دریافت لحظه ای قطعات برای تولید در این شرکت را بارز می‌کند. در سال 1997 هم آتش سوزی کارخانه یکی از تامین کنندگان قطعات تویوتا، تولید این شرکت را متوقف کرد و کارخانه‌های تویوتا پنج روز بعد توانستند تولیدشان را ازسربگیرند.