پایگاه خبری تحلیلی «پارس»-دوران جدید قوه قضائیه با اقدامات امید آفرین آغاز شد. شاید مهم ترین آن برخورد محکم وشفاف و همراه با اطلاع رسانی درست به مردم باشدقوه قضائیه دشواری های خاص خود را دارد و کمتر به مشکلات درونی آن پرداخته شده و متاسفانه گوش شنوا هم برای درمان مشکلات ساختاری و اداری و مالی آن وجود ندارد.

اما با این حال رئیس قوه قضائیه با همه این مشکلات سعی کرده امید آفرینی فراوانی در جامعه برای اجرای عدالت فراهم آورد.

برخورد با مهره های فساد اقتصادی که پیوند با سیاست و قدرت دارند بسیار دشوار است و هزینه های سنگینی را هم به همراه خواهد داشت با این حال قوه قضائیه و شخص آیت الله آملی پای در راهی گذاشته اند که دعای بسیاری از دلسوزان نظام و مستضعفین را به همراه خواهد داشت.

شاید کمتر کسی باور می کرد مهدی هاشمی دستگیر محاکمه و زندانی شود .شاید کمتر کسی باور می کرد زنجانی و رحیمی دستگیر شوند و محاکمه شوند اما قوه قضائیه با همه فشارها و سختی ها این کار هارا انجام داد. این اقدامات بسیار مهم هستند وشاجاعانه و در خور تمجید ، تقدیر و سپاس.

شاید روزی آیت آملی لاریجانی وقضات این پرندهای مهم وهمکاران محترمشان که نامی از آنها فاش نشده خاطرات این کارهای دشوار را بیان کنند تا افکار عمومی متوجه این مجاهدت ها شود.

اماامروزبه نظر می رسد وقت برخورد با پرونده مهم کرسنت هم فرارسیده باشد .پرونده ای که فشار های سیاسی تا امروز اجازه نداده در محیط عادلانه به آن رسیدگی شود .شاید این گام سوم قوه قضائیه باشد گامی که آیت الله آملی توان برداشتن آن را دارد.

هرچند این روزها شنیده می شود قرار دادهای مشابه ای با این قرار داد در حال انعقاد است ولی مطمئنابا برخورد صحیح وعادلانه با این رویه باب این مطالب برای همیشه بسته خواهد شد انشالله