به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانعلی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص شهرک‌های گلخانه و توسعه مکانیزاسیون اظهار کرد: باتوجه به خشکسالی‌های اخیر وکمبود آب سطحی و زیرزمینی بحث راندمان آبیاری و شهرک‌های گلخانه‌ای مطرح شده است.

 
وی افزود: درفضای گلخانه با یک لیتر آب 400 تن محصول تولید شده و از طرفی این امر می‌تواند بهره‌وری درمصرف آب، خاک، زمین و منابع را افزایش دهد.
 
منصوری با اشاره به توسعه مکانیزاسیون گفت: درتولید و راندمان خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون محدودیتی وجود ندارد و درحالی‌که تنها 15 میلیارد تومان برای اجرای این مصوبه اعتبار تخصیص داده شده بود گفتنی است که دو برابر این رقم پرونده در اختیار بانک‌ها قرار گرفته که امیدواریم مجریان این امر بتوانند منابع لازم را به موقع دراختیار افراد قرار دهند.

رئیس جهاد کشاورزی بیان کرد: درواقع برای توسعه گلخانه‌ها حدود 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که از طرفی باتوجه به دو هزار و 600 هکتار سطح کشت در تهران و اهمیت توسعه واحدهای گلخانه یک میلیارد تومان برای این استان توافق شده است.