به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران تهران وضعیت چندان مطلوبی از نظر وضعیت ذخایر آبی ندارد چرا که طبق گزارش‌های سال قبل سفره‌های زیر زمینی به میزان زیادی فرو نشست داشته‌اند .این هشدارها سال گذشته از قول مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران بیان شده بود تا نشان دهد وضعیت پایتخت در حوزه آبی در نقطه بحران است.

*کاهش میزان بارندگی‌ها در استان تهران

به گفته کارشناسان در دو سال اخیر بارندگی در استان تهران کاهش چشمگیری داشته است.به‌طوری که در مقایسه با سال گذشته بارندگی‌ها کاهش 16 درصدی را نشان می‌دهد.

سال گذشته استان تهران به لحاظ بارندگی جایگاه اول را در کشور داشت اما در سال آبی جدید این استان به جایگاه آخر سقوط کرد.حجم روان آب‌ها و ورودی‌ها 43 درصد کاهش یافته و میزان بارندگی نسبت به سال آبی گذشته تاکنون 30 درصد و نسبت به درازمدت 19 درصد منفی است.

*کمبود منابع آب همچنان پابرجاست

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران حجم ذخایر پنج‌ سد امیرکبیر، طالقان، لتیان، لار و ماملو در حال حاضر 772 میلیون متر مکعب است.

این در حالی است که سال گذشته در همین زمان حجم ذخایر آبی پنج سد مذکور یک میلیارد و 105 میلیون متر مکعب بوده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: با وجود بارندگی‌های خوبی که در روزهای پایانی سال 93 و اوایل سال 94 ثبت شده از شرایط فوق بحرانی به شرایط بحرانی بازگشتیم به این معنی که همچنان کمبود منابع آب وجود دارد و ناگزیر هستیم حداقل 20 درصد کاهش مصرف آب را در شبکه‌های آب شهری دنبال کنیم.استاندار تهران نیز در نشستی هشدار داده است که مصرف آب بیش از حد مجاز شده است و روند اینگونه مصرف آب مشکلات زیادی را در آینده ایجاد می‌کند و با توجه به کاهش 19 درصدی بارندگی‌ها، تنها راه‌حل ، مدیریت مصرف آب است.