به گزارش پارس به نقل از تسنیمعبدالرضا عزیزی در پاسخ به این پرسش که امروز (چهارشنبه 4 شهریور) در صحن علنی مجلس اعلام شد که بیش از یک چهارم منابع عمومی به بخش بهداشت و درمان اختصاص دارد، آیا همین طور است؟ اظهار کرد: ضروری است ابتدا اشتباه و سو تفاهمی موجود را روشن کنم. امسال بودجه عمومی دولت 224 هزار میلیارد تومان است که فقط 10.3 درصد به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است و نه یک چهارم آن.

عزیزی ادامه داد: این اشتباه از آنجا نشات می‌گیرد که مجموع درآمد اختصاصی و منابع عمومی بهداشت و درمان با هم جمع شده است و با منابع عمومی دولت مقایسه می‌شود. در حالیکه کل منابع وزارت بهداشت اعم از اختصاصی و عمومی شامل 5.9 درصد از بودجه کل است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته دیگری که باید متذکر شوم به نظر اینجانب و اکثر نمایندگان مجلس عملکرد وزارت بهداشت با صرفه جویی مناسب و با توجه جدی به ارتقا بهره وری هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: مگر این نیست که در قانون برنامه چهارم و پنجم خود مجلس تاکید بر کاهش پرداختی از جیب مردم کرده است و از آن بالاتر مگر در بند 2-10 سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت مگر تاکید نشده است که درصد اختصاصی به حوزه سلامت از درآمد ناخالص داخلی و نیز سهم دولت از هزینه‌های حوزه سلامت باید بالاتر از میانگین منطقه برسد؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این شرایط چرا وقتی مجلس و دولت همت کرده است و عقب ماندگی‌های شدید قبلی را جبران می‌کند با این اقدام مثبت مقابله و یا انتقادی برخورد می‌شود؟.