به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید حسین میرشفیع ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: براساس اعلام سال گذشته وزارت راه و شهرسازی به ستاد حوادث غیر مترقبه کشور باید این مبلغ در سال گذشته و در دو مرحله به وزارت راه و شهرسازی پرداخت می‌شد.

وی افزود: با وجود ابلاغ این اعتبار، متأسفانه هیچ مبلغی برای این موضوع اختصاص داده نشد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وقوع سیل هفته گذشته در کشور کمبود ماشین‌آلات راهداری و اعتبارات را عامل وارد شدن خسارات زیادی به راه‌های روستایی کشور عنوان و تصریح کرد: سیل اخیر، مشکلات اساسی را به تعداد زیادی از پل‌های بزرگ جاده‌های روستایی وارد کرد.

میرشفیع با اشاره به اینکه با امکانات موجود و با تلاش وسیع راهداران، تنها بازگشایی اولیه محورهای روستایی که بر اثر سیلاب مسدود شده بود انجام شد، تصریح کرد: بر اثر سیل اخیر، زیر پایه بسیاری از پل‌های جاده‌های روستایی کشور خالی شده و باید به سرعت برای آن چاره‌اندیشی شود.

سرپرست معاون حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی با اشاره مجموع طول پل‌های بزرگ در محورهای روستایی کشور تصریح کرد: در مجموع بیش از 83 هزار متر پل با دهانه بیش از 20 متر در کشور وجود دارد که هم‌اکنون بسیاری از این پل‌ها در وضعیت نامطلوبی هستند.

میرشفیع، رانش زمین را در محورهای روستایی، به ویژه در مناطق کوهستانی، از دیگر چالش‌های این محورها عنوان و خاطرنشان کرد: با وجود این مخاطرات و بلایای طبیعی، کمبود اعتبار در زمینه نگهداری از آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات به پروژه‌های حوزه راه روستایی از محل اعتبارات استانی است عنوان کرد: معمولاً 25 تا 30 درصد از اعتبارات استانی مربوط به پروژه‌های راه بوده و بخشی از این اعتبارات به راه‌های روستایی باز‌ می‌گردد.

معاون راه راستایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این وزارت نیز در چارچوب قانون به بهبود وضعیت راه روستایی کمک می‌کند بیان کرد: به طور مثال، در سال گذشته بخشی از قیر مورد نیاز پروژه‌های راهداری در کشور از طریق وزارت راه‌وشهرسازی تهیه شد.