به گزارش پارس به نقل از فارس، امروز قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی روند افزایشی داشت و با 55 سنت افزایش بشکه‌ای 57 دلار 60 سنت به فروش رفت.

براساس این گزارش اداره انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت این کشور 4.3 میلیون بشکه کاهش داشته است که این مسئله قیمت نفت را تا حدودی تقویت کرد.

از سوی دیگر آمارهای اداره انرژی آمریکا حاکی از افزایش تقاضای مصرف نفت در این کشور است. آمریکا بزرگترین کشور مصرف‌کننده نفت در جهان است.

اولیور جاکوب رئیس مشاورهای انرژی سوئیس گفت: تقاضای نفت در آمریکا بسیار بالا است که مصرف بنزین را هم افزایش داده و باعث شده است پالایشگاه‌های این کشور با ظرفیت کامل فعالیت کنند. با وجود این احتمال دارد که بازارها در ادامه سال در تعادل خوبی نباشد.

براساس این گزارش عامل دیگر افزایش قیمت نفت قطعی برق یک پالایشگاه بزرگ انگلیسی است، تاجران اعلام کردند برق میدان نفتی بوزارد انگلیس که 170 هزار تا 180 هزار بشکه در روز نفت تحویل می‌‌دهد قطع شده است.

گزارش رویترز حاکی است که میزان تولید کشورهای عضو اوپک 2.5 میلیون بشکه در روز از سقف تعیین شده فراتر رفته است.تحلیلگران می‌گویند در این شرایط باید ذخیره‌سازی‌ها ادامه داشته باشد.

همچنین این گزارش تصریح می‌کند که افزایش عرضه اوپک احتمالاً مربوط به افزایش عرضه نفت ایران بعد از توافق با 6 کشور جهانی باشد.