به گزارش پارس، علیرضا احمدی‌یزدی همزمان با گرامیداشت روز ملی صنعت در دیدار با صنایع همیار صنعت برق و بازدید از شهرک صنعتی کاوه در شهرستان ساوه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور گفت: مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و بر ضرورت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در گرمای پیشرو تابستان توسط صنایع در کشور تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه همزمان با گرمتر شدن هوای کشور، مصرف برق نیز روز گذشته (9 تیرماه) دوباره اوج گرفت و با فاصله قابل توجهی نسبت به روز پیش از آن به 48 هزار و 737 مگاوات رسید، افزود: پیش‌بینی‌ها بر افزایش پیک بار مصرف برق در روزهای آینده است لذا توجه به مدیریت مصرف برق توسط صنایع ضروری است.
 
احمدی‌یزدی در رابطه با تعرفه‌های تشویقی صنعت برق گفت: صنایع می‌توانند با همکاری از طریق تغییر شیفت کاری، تعطیلات و تعمیرات سالانه و یا جابجایی تعطیلی روز جمعه با یکی از روزهای هفته، از تخفیف‌های وِیژه همکاری بهره‌مند شوند.
 
وی بابیان اینکه برنامه‌های تشویقی برای استقبال صنایع و همکاری آنها در کاهش مصرف در زمان اوج مصرف برق در تابستان پیش‌بینی شده است، افزود: با اجرای راهکارهای مدیریت مصرف تاثیر قابل توجهی در کاهش نیاز مصرف برق کشور حاصل می‌شود.
 
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر گفت: سفارش و تعالیم دینی در راستای مصرف بهینه، محدودیت‌های مالی جهت احداث نیروگاه‌های جدید، محدودیت سوخت جهت تامین انرژی، کاهش آثار زیانبار انرژی الکتریکی و سوخت‌های فسیلی بر محیط‌زیست، تامین برق پایدار، افزایش تقاضای انرژی الکتریکی، افزایش بهره‌وری و توان مالی خانواده‌ها و حفظ انرژی برای نسل آینده ضرورت بهینه‌سازی مصرف برق را می‌طلبد.
 
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: میزان مصرف انرژی الکتریکی مشترکان ایرانی بیش از مصرف جهانی است.
 
وی بابیان اینکه استان مرکزی پایتخت صنعت کشور است برلزوم ارزیابی دقیق اجرای الگوی مصرف برق و شناسایی و تشویق افرادی که در این زمینه برای بهینه‌سازی مصرف برق تلاش می کنند، تأکید کرد.
 
احمدی‌یزدی افزود: کنترل پیک مصرف ابزاری است که می‌تواند به کاهش خاموشی‌ها کمک کند و صنایع می‌توانند بهترین همکاری را در پیک مصرف داشته باشند.
 
وی ادامه داد: صنایع استان مرکزی پتانسیل‌های بسیار زیادی در بخش مدیریت مصرف دارند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
 
احمدی‌یزدی خاطر نشان کرد: گذر از پیک مصرف تابستان با مشارکت و همیاری یکایک مشترکان و مسوولان میسر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه هدف از مدیریت مصرف انرژی، تعیین راه‌حل‌هایی برای کاهش مصرف انرژی است، افزود: ممیزی انرژی می‌تواند دستورالعمل‌هایی را جهت کاهش مصرف انرژی به مدیران صنایع ارائه کند و در بعضی موارد حتی یک ممیزی فقط با آگاه‌سازی کارکنان از چگونگی مصرف می‌تواند منجر به صرفه‌جویی آنی انرژی شود.