به گزارش پارس ؛ علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌افزاید: «در بحث فنی مشکلی نداریم و با مدیریتی که صورت گرفت، امسال دیگر در بخش اقلامی که سال‌های گذشته در ارتباط با آنها مشکل داشتیم، محدودیت نداریم.»

وی با اشاره به تامین اقلام اساسی در ماه رمضان، عنوان می‌کند: «این کالاها امسال چالشی ایجاد نکردند و در مواد اصلی مانند گوشت، برنج و روغن با هیچ مشکلی مواجه نیستیم. انبارها پر از کالاست و فروشگاهای بزرگ نیز تامین هستند و مشکل خاصی نداریم.»

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به همکاری با وزارت بهداشت برای تامین سلامت مردم، تصریح می‌کند: «برخی از کالاها از تولید به مصرف است مانند زولبیا، بامیه، خرما، آش و حلیم. ما بیشتر به دنبال این هستیم که این اقلام به صورت هدفمند به دست مردم برسد و از یک‌سری فروش‌های غیرهدفمند که بدون رعایت مسایل بهداشتی در اماکن عمومی و سر چهارراه‌ها عرضه می‌شود، جلوگیری شود.»

فاضلی با خواهش از شهروندان برای این‌که مراقب این‌گونه خرید‌ها باشند، متذکر می‌شود: «اتحادیه برای نظارت بر این مسایل در حال آماده‌باش است، اما نکته این‌جاست که این‌گونه عرضه‌ها در دسته مشاغل خانگی جای می‌گیرد و ما نمی‌توانیم به علت سازمان یافته نبودن این مشاغل، بر آنها را نظارت کامل کنیم.»

وی ادامه می‌دهد: «ما در سطح شهر تهران ۱۷۰۰ واحد صنفی عرضه‌کننده این اقلام را داریم. پس بهتر است شهروندان از این گونه مراکز خرید کنند. بیشتر این اقلام که در مراکز غیرقانونی عرضه می‌شود، از اقلام غیربهداشتی و تاریخ گذشته تهیه می‌شود. بهتر است خریدها از مراکز دارای مجوز انجام شود که دارای پروانه هستند و در صورت هر گونه مشکل، امکان پیگیری وجود دارد.»

رییس اتاق اصناف درباره قیمت‌ها و نظارت بر آنها می‌گوید: «بازرسان ما همواره در شهر در حال رصد هستند؛ البته تامین و قیمت‌گذاری با ما نیست و در بخش کالاهای اساسی که وارداتی یا تولید صنعتی است، اتاق اصناف تامین‌کننده نیست و قیمت‌گذار سازمان حمایت است.»

فاضلی خاطرنشان می‌کند: «بنگاه صنفی تنها سود معقولی را از سوی شورای نظارت برای کالاها در نظر می‌گیرد که در عمده فروشی ۷ درصد و در خرده‌فروشی بین ۱۲ تا ۱۷ در صد است. اگرمردم غیر از این میزان سود گران‌فروشی مشاهده کردند، با تماس با ۱۲۴ ما را در جریان بگذارند؛ البته بازرسان ما نیز در شهر در حال گشت‌زنی هستند و با متخلفان برخورد می‌کنند.»