پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- الناز خمامي‌زاده- قبلاً درباره مشكلات مالي صداوسيما بارها خوانده و شنيده‌ايم و نيز اينكه مهمانان برخي برنامه‌هاي گفت‌وگومحور رسانه ملي براي حضور و مطرح‌شدن در تلويزيون مبالغي را به صداوسيما مي‌پردازند، صرفنظر از اينكه اين بحث‌ها شايعه است يا يك واقعيت، حالا يك ويدئوي پنج دقيقه‌اي كه در شبكه‌هاي اجتماعي حسابي پربيننده شده اين ادعا را مطرح مي‌كند كه برخي افراد اعم از كارشناسان، كارآفرينان و خوانندگان براي حضور و مطرح‌شدن در رسانه ملي مبالغي از 6 تا 16 ميليون تومان مي‌پردازند!

اين ويدئو با عنوان«حراج آنتن رسانه ملي(قسمت اول)» در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است. هنوز صحت و سقم ادعاي مطرح شده در آن مشخص نيست و مسئولان رسانه ملي هم نسبت به اين موضوع واكنشي نشان نداده‌اند، ظاهراً شخصي به نام «اميرهادي انواري» اين ويدئو را ساخته و تنها مدرك فيلم، تماس با افرادي ناشناس است كه به عنوان كارچاق‌كن‌هاي صداوسيما معرفي مي‌شوند. 
اين ادعا در شرايطي مطرح شده كه با نشستن محمد سرافراز بر صندلي رياست سازمان صداوسيما و در مقايسه با دوران عزت‌الله ضرغامي، كمتر گلايه‌اي درباره كمبود بودجه و منابع مالي اين سازمان شنيده‌ايم. بحث اسپانسرينگ هم كه اين روزها حسابي در برنامه‌هاي رسانه ملي بيداد مي‌كند يك سر ديگر اين داستان است كه هرچه بيشتر از گرايش صداوسيما به آوردن نام و برند حاميان مالي‌اش به محتواي برنامه‌ها حكايت مي‌كند، چه بسا مردم هر روز و بعد از خبر ورزشي 45/18 شبكه سوم سيما شاهد پخش برنامه آشپزي «آشپزخانه شماره سه» ‌هستند كه در هر برنامه از هود آشپزخانه گرفته تا پودر ژله و تابه تفلون و آب ليمو و رب گوجه‌فرنگي، برندهاي حامي به طور مفصل تبليغ و معرفي مي‌شوند. برنامه‌هاي ديگري چون «به خانه برمي‌گرديم» شبكه پنجم سيما هم رويه‌اي مشابه دارند. 

با وجود همه اين پيش‌زمينه‌ها، انتشار ويدئوي «حراج آنتن رسانه ملي(قسمت اول)» باورپذيرتر شده و خطري براي رسانه ملي محسوب مي‌شود. حتي احتمالاً اين ويدئو داراي قسمت‌هاي دوم، سوم يا حتي قسمت‌هاي بيشتري نيز خواهد بود كه در آينده منتشر مي‌شود؛ ممكن است مديران رسانه ملي امروز و فردا اين ادعا را رد و تكذيب كنند يا ممكن است همچون مديريت گذشته صداوسيما، سينه جلو دهند و بگويند كه براي حل مشكلات مالي اين سازمان ناگزير از انجام چنين اقداماتي بوده‌اند.