به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محسن نریمان عصر امروز در بازدید از پروژه 576 قدیر شهر جدید مهاجران بااشاره به رویکرد مدیریتی در شهرهای جدید کشور اظهار داشت: رویکرد مدیریت در شهرهای جدید با توجه به تأکیدات مقام‌معظم رهبری و مشکلات موجود در بحث پروژه‌های مسکن مهر این است که پرونده مسکن مهر به زودی به اتمام رسد و در استان مرکزی نیز به دنبال اجرای این سیاست هستیم که پروژه‌های شهرهای جدید تا نیمه نخست امسال به اتمام رسد.
وی افزود: پایه اجرایی شرکت عمران مادر تخصصی در شهرهای جدید درآمد-هزینه‌ای بوده و به دنبال به سرانجام رساندن مسکن‌های مهر در کشور هستیم، شهر جدید مهاجران و امیرکبیر از جمله شهرهایی هستند که مسکن مهر در آن استاندارد تحویل می‌شود به نحوی که سرانه فضای سبز در شهر جدید مهاجران 10 برابر فضای سبز قابل قبول است و از این‌رو این شهر پایه‌های یک شهر استاندارد است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زمان اتمام پروزه‌های مسکن مهر گفت: پروژه مسکن مهر در سال 94 به اتمام می‌رسد و کار مسکن مهر تمام می‌شود و در انجام کارهای خود از روش‌هایی استفاده می‌کنیم و در وظایف مطلق دیگر دستگاه‌ها ورود می‌کنیم به گونه‌ای که اگر هر یک از دستگاه‌ها نتواند به مسئولیت خود در پروژه‌های مهر عمل کنند خود وارد عمل می‌شویم و اقداماتی را در این راستا انجام می‌دهیم.
نریمان تصریح کرد: در مجلس ششم قانون شهرهای جدید تصویب و در بند 5 ماده 5 این قانون آمده که تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای وظایف خود در شهرهای جدید هستند یعنی وزارت بهداشت، آموزش و ورزش مکلف به ساخت بیمارستان مدرسه و سالن ورزشی هستند.
وی افزود: شرکت عمران مادر تخصصی مالک زمین‌هایی است که می‌تواند پشتوانه‌ای برای رفع نیازهای زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید باشد، مدیریت درآمد-هزینه یعنی اینکه شهرهای جدید درآمد داشته باشند تا بتوان هزینه کرد و در این راستا شرکت عمران مادر تخصصی درآمدها را مدیریت کرده و از یک شهر فرازمند به یک شهر نیازمند کمک می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صرف هزینه‌های به دست آمده برای شهرهای کوچک گفت: از کمک‌های مرکزی که از مجموعه درآمدهای شهرهای جدید به وجود می‌آید استفاده و در شهرهای کوچک بکار می‌گیریم، اگر در شهرهای جدید زمین داشته باشیم این زمین‌ها می‌توانند منشأ تهاتر بوده و بایستی دارایی‌ها را مدیریت کرد.
نریمان تصریح کرد: ظرفیت‌ها محدود بوده و باید از سویی دستگاه‌ها را مکلف کرد تا به وظایف خود عمل و از سویی باید پشتیبان آن‌ها نیز باشیم و به آن‌ها امید داد، در بودجه ردیف خاصی به شهرهای جدید داده نشد و نظر مجلس این است که این شهرها خود درآمد داشته باشند. 
وی افزود: درآمدهای ما محدود بوده اما زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر را پیگیری و به عنوان کمک کار وارد میدان می‌شویم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبودهای موجود در شهر جدید مهاجران گفت: در رابطه با کمبود فضای آموزشی در شهر جدید مهاجران باید گفت فضای آموزشی ساخته شده اما آموزش وپرورش این فضا را تحویل نگرفته و ما این آمادگی را داریم تا بر اساس اعلام نیاز مسئولان برای فضای آموزشی و ورزشی وارد کار شویم.
نریمان تصریح کرد: آنچه تاکید شده، استفاده و به کار گرفتن بخش خصوصی و مشارکت مردمی است و در این راستا تمایل دارم شهرداری‌ها عضو هیئت مدیره شهرهای جدید باشند، زمین‌ها مال مردم بوده و باید در اختیار مردم قرار گیرد و به نفع مردم مسائل زیربنایی آن انجام شود.