به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آئین افتتاح همزمان 610 طرح مخابراتی در استان مرکزی اظهار کرد: حفظ امینت شبکه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که شرکت مخابرات باید همواره به آن اهمیت دهد، چرا که کوچک‌ترین غفلتی در این زمینه عواقب بسیار سویی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مهم‌ترین علت‌ اینکه اسرائیلی‌ها نمی‌توانند به شبکه ارتباطی حزب‌الله ضربه بزنند قوی بودن این شبکه است، بنابراین در شرایط فعلی که جمهوری اسلامی ایران دشمنان بسیاری اعم از داعش، انگلیس، آمریکا، اسرائیل و منافقان کوردل دارد باید بکوشد تا شبکه ارتباطی قوی و غیر قابل نفوذ داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: باید شرکت مخابرات برای 20 سال آینده برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کند و به عنوان یکی از شرکت‌های قوی و مقتدر در دنیا به تولید تجهیزات، قطعات و فناوری این صنعت بپردازد.

دری‌نجف‌آبادی هنر چینی‌ها را ثروت علمی دانست و ادامه داد: ارائه صرف مقالات علمی در دنیا برای کشور کافی نیست، بلکه این مقالات باید همسو با حفظ مسائل امنیتی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی باشند.

وی هنر را کاهش آسیب‌ها، معضلات و افزایش بهره‌وری، اقتدار، عزت و امنیت ملی دانست و عنوان کرد: ارتقای امنیت اجتماعی و خانوادگی به عنوان یکی از آسیب‌های جامعه باید در راس امور  قرار گیرد، چرا که در غیر این صورت در این مسئله حساس عقب خواهیم افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استان مرکزی باید با استان‌های دیگر در زمینه کاهش آسیب‌ها و افزایش بهره‌وری وارد رقابت شود.

وی تاکید کرد: استان مرکزی باید در زمینه توسعه و پیشرفت‌های فناوری مخابرات حرف اول را به عنوان پایلوت در کشور بزند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: در چشم‌انداز 1404 باید تلاش کنیم که حتما در زمینه مخابراتی و شبکه ارتباطی یکی از الگوهای منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه کاش به جای فروشنده نفت در دنیا فروشنده پمپ بنزین بودیم، تصریح کرد: با این روش هم نیازهای کشور را تامین می‌کردیم و نیازهای سایر دنیا به واسطه جمهوری اسلامی ایران برطرف می‌شد.

امام جمعه اراک ادامه داد: در دنیا در شبکه ارتباطی مخابرات ساعت به ساعت تحولات جدیدی ایجاد می‌شود، از این سو باید فناوری و نوآوری در این شرکت کاملا جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: باید به جای وارد کننده موبایل تولید کننده آن و به ویژه تولیدکننده تجهیزات و قطعات مخابراتی باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآور شد: اصل 44 قانون اساسی راه را برای انجام فعالیت در زمینه‌‌های مختلف باز کرده است، بنابراین باید با استفاده از این فضا کسب و کار، کارآفرینی و بهره‌وری را ارتقا داد.