به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما بهای نفت پایه اروپا، برنت، دربازار معاملات نفتی روز جمعه لندن کاهش یافت.

سودگیری سرمایه گذاران بازار نفتی با توجه به افزایش قابل توجه قیمت نفت در معاملات روز کاری پیشین، تدبیری که در چارچوب آن سرمایه گذاران در اقدامی هماهنگ و گروهی برای سود بیشتر به فروش نفت های خریداری شده خود اقدام می کنند،بیشترین نقش را در کاهش بهای نفت برنت در آغاز معاملات امروز داشته است. سودگیری در بازارهای نفتی همیشه باعث کاهش قیمت خواهد شد. زیرا در این حالت سرمایه گذاران و کارگزاران بازارهای نفتی، قراردادهای نفتی خود را در اوج قیمت می فروشند و این امر باعث می شود رفتار بازار خیلی سریع تغییر ‌کند و در نتیجه روند صعودی بهای نفت سریعا برعکس می شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجع و پایه برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می‌شود، برای تحویل در ماه ژوییه با 44 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 66 دلار و 10 سنت رسید. 
بهای نفت خام برنت در معاملات امروز درحالی کاهش می یابد که در معاملات روز گذشته دو درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز در پایان معاملات روز گذشته نیز سه درصد افزایش یافت. علت اصلی افزایش این دو شاخص نفتی در پایان معاملات روز گذشته اعلام کاهش ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا در هفته گذشته بوده است.