به گزارش پارس به نقل از فارس محمد رسولی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه دیدگاه مدیریتی بر مبنا توجه به اصل حرمت و کرامت انسانی است، اظهار کرد: ایجاد اعتماد و تقویت روابط انسانی، نهادینه کردن برنامه‌ها در سطح مختلف و گرایش به مدیریت علمی اساس برنامه‌های آموزش و پرورش قائم‌شهر است.

وی با اشاره به اینکه باید به عدالت آموزشی توجه ویژه‌ای شود، افزود: با ایجاد فضا، تجهیزات و منابع انسانی می‌توان عدالت آموزشی را در تمامی مدارس شهرستان ایجاد کرد.

رئیس آموزش و پرورش قائم‌شهر با بیان بر اینکه در سال‌های اخیر به‌دلیل نبود امکانات لازم دانش‌آموزان از روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت می‌کردند، تصریح کرد: با هوشمندسازی مدارس روستایی تلاش شد از مهاجرت بی‌‎رویه به شهر‌ها جلوگیری شود.

این مسئول اضافه کرد: مشارکت فعال دانش‎‌آموزان در اداره مدرسه و مشارکت فعال والدین همانند تشکیل انجمن اولیا و مربیان از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش قائم‌شهر در سال تحصیلی آینده است.

رسولی با بیان اینکه بسیاری از کلاس‌های تقویتی در پاساژ‌ها تشکیل می‌شود که علاوه بر هزینه گزاف مشکلات امنیتی و اخلاقی بسیاری به‌وجود می‌آورد، متذکر شد: در این راستا با چند نفر از دبیران قرارداد منعقد شد تا در مدارس کلاس‌های آموزشی خود را دایر کنند.

وی با بیان اینکه دوشنبه هر هفته به همراه معاونان و کار‌شناسان از یکی از مدارس قائم‌شهر بازدید می‌شود، تصریح کرد: در این بازدید، همه ارکان مدرسه اعم از شورای دانش‌آموزان، اولیا و مربیان و دبیران بررسی می‌شود. 

رئیس آموزش و پرورش قائم‌شهر در پایان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش قائم‌شهر 4 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: به‌دلیل بدهکاری هر ماه حساب‌های آموزش و پرورش قائم‌شهر بسته می‌شود و این مشکل به بزرگ‌ترین دغدغه تبدیل شده و باید در این راستا تدابیری اندیشید. 

به گزارش فارس، قائم‌شهر دارای 330 مدرسه، 2 هزار و 58 کلاس درس، 4 هزار و 462 دانش‌آموز، 3 هزار و 857 دبیر شاغل و 4 هزار و 80 دبیر بازنشسته است.