به گزارش پارس به نقل از مهر حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی گفت: همه موسسات مالی و اعتباری هرچه سریع‌ تر باید تعیین تکلیف شوند به طوری که صندوق های بدون مجوز باید هر چه سریع تر اقدام به اخذ مجوز کنند و صندوق های دارای مجوز نیز شناسایی شوند.

دادستان کل کشور اظهارداشت: همه موسسات مالی و اعتباری باید سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.  وی ضمن تقدیر از فعالیت داستانی و دادگستری خراسان رضوی افزود: اقدام دادستان و دستگاه قضایی در شهر مشهد در برخورد با موسسه‌ های غیر قانونی کاملا به جا و قابل دفاع است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جلوگیری از زمین‌ خواری بیان داشت: موضوع مقابله با زمین‌ خواری که مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته تاکید زیادی بر آن داشتند، بسیار حائز اهمیت است.  همانگونه که مرزداران بر سر مرزها از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌ کنند، مسئولان نیز باید به‌ عنوان مرزداران کشور از منابع طبیعی و زمین‌ های کشور به نحو احسن دفاع کند.

رئیسی با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز باید در بسیاری از موارد ورود پیدا کند افزود: نیروی انتظامی موظف است تا با دستگاه‌ های مربوطه در راستای جلوگیری از زمین‌ خواری همکاری کند و در صورت افاقه‌ نکردن، آن موضوع به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد.  طبق قانون، تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی تنها باید از این کار جلوگیری کرده و در صورت برخورد با مشکل، مراتب را به دستگاه قضا اعلام کند.

دادستان کل کشور افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای جلوگیری از زمین‌ خواری و یا به ‌نـوعی کوه‌ خواری، دستگاه قضا عزم خود را برای از بین‌ بردن این تخلف در کشور جزم کرده است.