به گزارش پارس به نقل از مشرق، مقابل آن دسته از فروشنده‌هایی که در بازار مسکن، پای میز معامله به خریداران 5 درصد تخفیف می‌دهند، عده‌ای از مالکان هم هستند که قیمت پیشنهادی فروش واحدهای خود را به اندازه‌ای بالا پیشنهاد می‌کنند که تصمیم به عدم فروش واحدشان را از این طریق به متقاضی اعلام می‌کنند!


مالکانی که قیمت‌های غیر واقعی برای واحدشان تعیین می‌کنند هدف از عرضه واحدشان به بازار فروش، به قول معروف «تیری در تاریکی» است تا شاید خریداری حاضر به پرداخت چنین مبلغی یعنی بیش از ارزش واقعی ملک شود.

تعدادی از بنگاه‌داران فعال در برخی از محله‌های تهران درباره وضعیت بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در شرایط فعلی به «دنیای اقتصاد» اظهار کردند: در حال حاضر تعداد معاملات خرید و فروش در بازار مسکن نه صفر است نه چشمگیر بلکه طی 2 تا 3 هفته شاید انگشت‌شمار معامله‌ای ثبت شود.

یکی از مشاوران املاک در خیابان دریان نو افزود: اکنون فروشنده‌های واقعی برای خریداران تخفیف در نظر می‌گیرند و فروشنده‌هایی که واحد فروشی خود را در بازار فایل کرده‌اند اما اکنون قصد فروش ندارند، قیمتی بیش از نرخ واقعی در بازار را اعلام می‌کنند.

علیزاده، آینده بازار مسکن را از بابت قیمت و حجم معاملات، وابسته به نتیجه مذاکرات هسته‌ای در تیر ماه عنوان کرد.

از سوی دیگر فعال دیگری در خیابان عباس‌آباد تاکید کرد: شرایط فعلی بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی طوری نیست که فروشنده‌ها به اکراه با خریداران رفتار کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این روزها میزان معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی فقط به واحدهایی که از قیمت واقعی برخوردار هستند ختم می‌شود و مالکانی که قصد گران‌فروشی در بازار را داشته باشند باید کاسه صبر به دست بگیرند تا شاید خریداری از راه برسد.

صمدی خاطرنشان کرد: بعد از آخرین مذاکره یعنی در فروردین ماه بازار خرید و فروش با جنب و جوش همراه شد اما دوباره متوقف شده است.

این مشاور املاک پیش‌بینی کرد: اگر قرار باشد بازار مسکن با تحول رو به رو شود احتمال دارد از اواسط تابستان این اتفاق روی بدهد.

ستون امروز نبض بازار تعدادی از واحدهای مسکونی را که از جدیدترین قیمت‌های پیشنهادی فروش بهره‌مند هستند جمع‌آوری کرده که به شرح زیر است: