به گزارش پارس به نقل از سازمان غذا و  داروهدایت حسینی در واکنش به عرضه سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت در برخی فروشگاه های تهران، گفت: با قاطعیت می توان گفت نه تنها در مورد فرآورده های حیوانات حرام گوشت، بلکه هیچگونه مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات سوسیس و کالباس صادر نشده است.

او با بیان اینکه پس از راه اندازی آزمایشگاه‌های هیستولوژی تقلب گوشت توسط آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو و دو آزمایشگاه همکار، قادریم منشا فراورده هایگوشتی حیوانات مختلف را تشخیص دهیم تصریح کرد: این فرآورده ها در زمان ورود به کشور آزمایش می شود.

حسینی با اشاره به استقرار بازرسان سازمان غذا و دارو در گمرگ، گفت: بازرسی از محموله جهت بررسی وضعیت بهداشتی، نمونه برداری از محموله های وارداتی، بررسی گواهی حلال بودن با حضور نماینده ولی فقیه از جمله وظایف بازرسان سازمان غذا و دارو مستقر در گمرک کشور است.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: وجود هرگونه سوسیس و کالباس بدون مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سطح عرضه، نشان دهنده این است که این کالا به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و از آنجایی که ایمنی و سلامت آنها مورد تایید نیست به مصرف کنندگان اکیداً توصیه می کنیم از خرید و مصرف چنین فرآورده هایی خودداری کنند.

حسینی ادامه داد: این قبیل فرآورد های غیر مجاز، به دلیل اینکه توسط سازمان غذا و دارو، آزمایش و کنترل نشده اند، نمی توان سلامت آنها را تایید کرد.

او گفت: اگر مصرف کنندگان با مواردی اینچنینی مواجه شدند می توانند پس از تماس با شماره 1490، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مراتب را اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری و برخورد با متخلفان در اسرع وقت اقدام لازم بعمل اید.