پايگاه خبري تحليلي «پارس»- وزیر آموزش و پرورش گفت:دولت رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و برای سال ۹۴ علاوه بر بودجه پیش بینی شده مصوب حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان و برای سال ۹۵، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان اختصاص داده است.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، علی اصغر فانی درسخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران گفت: یکی از موثرترین نهادهای سازنده نسل آینده، آموزش و پرورش است.

وی با گرامیداشت یاد 5 هزار معلم شهید و 36 هزار دانش آموز شهید و شهدای بزرگی همچون رجایی و باهنر گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون همکار فرهنگی در 105 هزار واحد آموزشی در 752 منطقه آموزشی بزرگترین دستگاه کشور است.

فانی افزود: بیش از یک میلیون نیروی انسانی آموزش و پرورش نیازمند ساماندهی و بهسازی هستند و در یک سال و نیم اخیر تلاش های قابل ملاحظه ای را در موضوع ساماندهی نیروی انسانی در این سازمان شاهد بوده ایم.

وی توسعه مشارکت های مردمی را از دیگر سیاست های جدی این نهاد در سال های 93 و 94 عنوان کرد و افزود: همکاری مردم در موضوع آموزش آثار بسیار خوبی داشته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه محوری و تمرکز زدایی از دیگر حرکت های مثبت این نهاد است زیرا تمرکز زدایی موجب خلاقیت و یادگیری بیشتر خواهد شد.وی افزود: از دیگر موفقیت های کسب شده در 20 ماهه اخیر اجرایی سازی 40 راهکار از 130 راهکار موجود در سند تحول نظام آموزشی کشور است.

فانی با بیان این که این سند از سال 82 کلید خورد و در سال 91 به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده است گفت: سند ارزشمند تحول، مبنای حرکت آینده آموزش و پرورش را تشکیل می دهد چرا که طبق آن تمام پیش بینی های لازم از سال 94 تا سال 99 صورت گرفته است.

وی افزود: برای مقابله با آسیب های موجود در نظام آموزشی اقداماتی صورت گرفته است که یکی از آن ها مشارکت مردم در آموزش و پرورش کشور است زیرا مردم بدرستی دریافته اند که باید دست در دست مدیران آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت فرزندان خود اهتمام ورزند.

فانی گفت: آموزش و پرورش درصدد است با مدیریت منابع انسانی در جهت چابک سازی اقدام نماید زیرا در حال حاضر معلمان از همه مسئولان و دارندگان تریبون در دولت و مجلس خواستارند این نهاد را همان گونه که باید ببینند، نهادی که با تدوین برنامه جامع افق 1404 تلاش دارد تا دین خود را ادا کند.

وی همچنین با اشاره به رشد فعالیت شوراها و جذب بیشتر کمک های خیرین در سال های اخیر گفت: امروزه بیش از 20 درصد از کلاس های درس توسط خیرین تجهیز و ساخته شده است و بنیاد برکت از نهادهای ذیربط بیت رهبری بالغ بر 900 واحد آموزشی احداث کرده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر بیش از 50 هزار دانشجوی معلم در 100 مرکز آموزشی و دانشگاهی مشغول تحصیل هستند که در سال 95 وارد سیستم آموزشی کشور خواهند شد.