پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در مورد قرآن و برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه نوعی افراط و تفریط صورت می گیرد، به نحوی که مستحبات در جامعه واجب و واجبات متروک شده است.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در ششمین همایش رویت هلال و تقویم و نشست مقدماتی همایش بین المللی فقهی نجومی رویت هلال در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم، گفت: وضعیت تدبر در قرآن مناسب نیست و پرورش و تربیت مفسران قرآنی در کشور ضروری است.

وی افزود: قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما از یکدیگر جدا شده اند، تا جایی که ده ها هزار هیات عزاداری برای امام حسین (ع) وجود دارد؛ ولی در مقابل صد تفسیر خوب پیدا نمی شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اذعان به اینکه امام حسین (ع) از قرآن جلو افتاده، افزود: سر بریده سید الشهدا در بالای نیزه ها قرآن خواند، که این به این معنا است که آن حضرت حتی اگر سرش از بدنش جدا شود، از قرآن جدا نمی شود.

وی گفت: متاسفانه منبرهای سخنرانی نیز تنها به شعر، خواب، قصه و تحلیل سیاسی محدود می شود و بیان تفسیر قرآن در آن جایگاهی ندارد و تمرکز ما تنها بر روی حافظان و قاریان قرآن است.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به وجود دو هزار و 700 نکته حقوقی در قرآن و همچنین 300 آیه در خصوص مدیریت، افزود: متاسفانه یک نفر در کشور که یک دور تفسیر قرآن را داشته باشد، وجود ندارد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دانشگاه و آموزش و پرورش ما فلج پرور است و بیش از هفت میلیون لیسانس و فوق لیسانس بیکار در کشور وجود دارد، افزودکرد: متاسفانه کسانی که در مدارس و دانشگاههای کشور به تحصیل می پردازند، هیچ هنری را یاد نمی گیرند.

این همایش به همت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و چند مجموعه و مرکز دیگر از جمله مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب آغاز به کار کرد که عصر دیروز (پنجشنبه) با ارایه مقاله های علمی، فقهی نجومی و برگزاری کرسی نظریه پردازی به کار خود پایان داد.(ایرنا)