به گزارش پارس به نقل از تابناک، وزیر کار با اشاره به اعتراض‌هایی که در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان در سال ۹۴ ابراز شده، گفت: روز گذشته رییس جمهور از من خواستند تا در این خصوص راهکاری بیاندیشم. می‌توانم وعده دهم نه به صورت مستقیم اما به صورت غیر مستقیم چند درصد به میزان مستمری بازنشسته‌ها اضافه کنیم. وزیر کار در پایان سخنرانی در پاسخ به خبرنگار ایلنا که از او درباره جزئیات این وعده پرسیده بود گفت: هنوز به انسجام فکری و تصمیمی در این خصوص نرسیده ام اما افزایش مستمری احتمالا در بحث بیمه [تکمیلی] و بن اعمال خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از زنان کارگر نمونه کشور با اشاره به نیازهای مختلف اجتماعی زنان گفت: زن سال ۹۳ با زن سال ۸۳ تفاوت کرده است. باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در نوع سیاست گذاری‌ها به نیازهای مختلف اقتصادی واجتماعی زنان در حوزه کار رسیدگی شود.

علی ربیعی ادامه داد: ما نیاز به سیاست گذاری‌های معطوف به جنسیت داریم. این سیاست گذاری‌ها باید در متن جامعه ایران و آنچه که امروز در بین زنان می‌گذرد مبتنی باشد. بازار کار ما نسبت به گذشته تغییرات اساسی داشته است. مطالعات نرخ مشارکت زنان در سال ۷۵ نشان می‌دهد  ۲۱/۳ زنان دارای تحصیلات متوسطه و ۴۹ درصد از زنان تحصیلات عالیه در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت داشتنداما امروز این آمار به ترتیب ۹/۸ و ۳۵/۴ درصد رسیده است یعنی امروز ما شاهد بیکاری پنهان زن هستیم که امیدداریم با رشد اقتصادی که در سالهای آینده خواهیم داشت جایگاه زنان در حوزه کار ارتقاءدهیم.

وی گفت: باید به سمت توانمندیهای جنسیتی حرکت کنیم و در بحث مهارت افزایی زنان در محیط‌های کاری تمرکز ویژه داشته باشیم که این یکی از وظایف محوله به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی در ادامه به اهمیت ارتقای زنان در پست‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: اهمیت وارتقای زنان در پست‌های مدیریتی باید در دستور کار نهادهای مختلف قرار گیرد. در تحقیقاتی که به عمل آمده نسبت موفقیت در پروژه‌هایی که زنان مدیر آن بودند بالا‌تر از مردان است و این ناشی از تعهد بالای کاری زنان است.

درادامه مراسم با حضور دکتر ملا وردی معاون امور زنان ریاست جمهوری, وزیر کار، رییس اتحادیه زنان کارگر و دبیر کل خانه کارگر از جمعی از زنان نمونه کارگر تجلیل شد.