به گزارش پارس به نقل از فارس، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز سه‌شنبه با 66 سنت کاهش 58.84 دلار در هر بشکه فروخته شد.

بیشترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال جاری میلادی روز دوشنبه به قیمت 59.50 دلار رقم خورده است.

قیمت نفت برنت در فاصله ژوئن 2014 تا ژانویه 2015 (خرداد 93 تا دی 93) نزدیک به 60 درصد ارزش خود را از دست داد اما در ماه‌های ژانویه و فوریه 2015 (دی و بهمن 93) در اثر نگرانی از اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه، افزایش تقاضا در زمستان  تقریبا یک سوم ارزش خود را دوباره به دست آورد.

این روند افزایشی با تهاجم نظامی عربستان به یمن در 5 فروردین ماه (25 مارس) شدت گرفت و از ابتدای آوریل قیمت نفت حدود 10 دلار بالا رفت و به بیش از 63 دلار در هر بشکه رسید.

اما روند کاهشی که در 2 روز گذشته آغاز شد که با اعلام عربستان مبنی بر پایان دادن تهاجم خود به یمن ادامه پیدا کرد اما تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت به علت تمرکز بازار بر افزایش تقاضا بار دیگر افزایش یابد.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.