به گزارش پارس به نقل از مهر، علی ربیعی با وزیر کار و تامین اجتماعی جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار"سلیم مسلم اف" با تشریح ساختار وزارت کار و تامین اجتماعی جمهوری آذربایجان گفت: پوشش تامین اجتماعی به مردم از جمله وظایف این وزارتخانه است. علاوه بر این موضوع بهزیستی نیز توسط ما صورت می گیرد و مراکز بهزیستی در سراسر آذربایجان خدمات خود را به مردم ارائه می دهند.


وی اظهارداشت: خدمات بازتوانی معلولان جوان نیز از جمله خدمات این وزارتخانه به شمار می رود. مسلم اف در ادامه تنظیم بازار کار را از وظایف این وزارتخانه دانست و افزود: یکی اقدامات مهم ما درحوزه فقرزدایی به ویژه معلولان توانمندسازی آنان است.

در این ملاقات ربیعی نیز با تشریح ساختار و خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه به ساز و کار نظام بیمه ای در کشورمان اشاره کرد و گفت : ۸ درصد تخت های بیمارستانی در ایران متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان خدمات گسترده ای به کارگران ارائه می دهد.

وزیر کار از اجرای طرح بیمه همگانی برای ایرانیان خبر داد و گفت: در این طرح ۸ میلیون ایرانی بیمه شده اند. وی با ابراز خرسندی از توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان، این سفر را فصل جدیدی در همکاری حوزه کار و تامین اجتماعی عنوان کرد و آمادگی کشورمان را برای ارائه آموزش فنی و حرفه ای به مربیان فنی و حرفه ای آذربایجان و اعزام نیروی کار ایرانی به جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران عضو هیات مدیره سازمان بین المللی کار است گفت: می توانیم با کشورهای جنوب - جنوب همکاری ها را شکل دهیم. ربیعی اضافه کرد: در حوزه توانبخشی و خدمات آموزشی برای معلولان می توانیم همکاری های گسترده ای را ایجاد کنیم و در حوزه منطقه ای نیز می توانیم همکاری های انسان دوستانه منطقه ای را تعریف کنیم.