به گزارش پارس و به نقل از رویترز،شواهد و قرائن حاکی از اینکه اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال به میزان قابل توجهی کند شده، موجب تقویت بازار طلا شده است.
بر خلاف پیش بینی ها، کارفرمایان بخش خصوصی آمریکا در ماه مارس پایین ترین تعداد فرصت های شغلی جدید در بیش از یک سال گذشته را ایجاد کردند. گزارش موسسه ای دی پی از میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در آستانه انتشار گزارش رسمی فرصت های شغلی دولت آمریکا منتشر می شود که پیش بینی می شود نشان دهد، تعداد فرصت های شغلی در ماه مارس با افزایش 245 هزار موردی مواجه بوده است.. تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه فوریه 295 هزار مورد بود.
آمارهای دیگر نیز حکایت از کند تر شدن آهنگ رشد اقتصاد آمریکا داشته است، از جمله اینکه فعالیت کارخانه ای در این کشور در ماه مارس به نزدیکی پایین ترین رقم در 2 سال اخیر رسیده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 1.8 درصدی در روز چهارشنبه، امروز در رقم 1203 دلار و 55 سنت ثابت بود. این بیشترین رشد قیمت یک روزه از 30 ژانویه تاکنون بود که تقریبا افت قیمت 2.4 درصدی فلز زرد در ماه مارس را خنثی کرد.
انتشار یک آمار ضعیف تر در روز جمعه  می تواند گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا را که برخی تحلیلگران زمان آن را ماه ژوئن پیش بینی کرده بودند، تضعیف نماید.
جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی در این باره گفت: «تا حدی که انتشار آمار ضعیف افزایش نرخ بهره را به تعویق بیاندازد، این آمار ضعیف می تواند یک عامل مثبت برای طلا باشد.»