به گزارش پارس به نقل از «خبرگزاری دانشجو» محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت در برنامه شب گذشته پایش با انتقاد از رویکرد منطقه ازاد اروند گفت: مسئولین منطقه ازاد اروند مردم را تشویق به واردات کالاهای قاچاق می کنند و این منطقه را به دهکده ای از کالاهای قاچاق تبدیل کرده اند.

نعمت زاده تصریح کرد: مناطق آزاد باید به افزایش تولید و صادرات کشور کمک کنند. به عنوان مثال حدود سه منطقه ویژه پتروشیمی در ایران وجود دارد که عمده صادارت این حوزه از آنجا صورت می گیرد ولی خب در برخی از مناطق آزاد عمده گرایش ها به سمت واردات است.

وی ادامه داد: گناوه جزو منطقه آزاد نیست و تنها یک منطقه ویژه اقتصادی است. مثلا شهرهای آبادان و خرمشهر را در وسعت بزرگ به اسم منطقه آزاد به هم متصل کردیم و درست است که کنترل می شود ولی با این وجود برخی اوقات یک سری کالاها وارد شده و مردم به واردات تشویق می شوند.

نعمت زاده گفت : متاسفانه مسئولین منطقه ازاد اروند مردم را تشویق به واردات می کنند و این باعث شده کالاهای قاچاق در این منطقه زیاد شود ، نظارتی هم در این بین وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: البته منافع برخی افراد (هم مردم و هم آنهایی که بدون پرداخت تعرفه دولتی کالا وارد می کنند) با این مسئله مناطق آزاد گره خورده است و متاسفانه برخی ها نیز خوب نظارت نمی کنند. تنها با گرفتن و بگیر و ببندها مشکل حل نمی شود بلکه 80 درصد مسائل با اصلاح قوانین و 20 درصد نیز با نظارت حل می شوند.