به گزارش پارس به نقل از تسنیم،پوری حسینی دوشنبه شب در یک گفتگوی رادیویی با اشاره به این که بدلیل نیامدن پاکتهای متقاضیان، مزایده استقلال و پرسپولیس منتفی شد گفت: واگذاری این دو باشگاه در سال 93 دیگر امکان پذیر نیست و باید منتظر عرضه این دو باشگاه در سال 94 باشیم.
 
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: در مدت زمان میان عرضه اول و دوم واگذاری این دو تیم، افراد مختلفی با این سازمان مذاکره کردند که نقد آنها به قیمت پایه و شرایط واگذاری نبود و بنظر می رسد حاشیه های این دو باشگاه مانع حضور کسانی که به خرید استقلال و پرسپولیس فکر می کنند در این واگذاری شد؛ چرا که متقاضیان سرمایه خود را به این دوباشگاه می آورند و باید از بازگشت سرمایه خود مطمئن شوند.
 
وی ادامه داد: با این تفاسیر باید بگوییم شاید بنابر دلایلی به غیر از قیمت پایه و شرایط واگذاری و به علت حاشیه هاست که متقاضیان برای خرید استقلال و پرسپولیس پا پیش نمی گذارند.
 
پوری حسینی در ادامه تصریح کرد: در سالجاری حدود 30 هزار میلیارد تومان سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی عرضه شده است که تنها کمتر از 4 هزار میلیارد تومان آن تاکنون به فروش رسیده و این طور نیست که بگوییم تمام عرضه های این سازمان بجز سرخابی ها موفق بوده است.
وی در خصوص لزوم تعدیل شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس برای جلب نظر خریداران گفت: قطعا امکان کاهش قیمت و تعدیل شرایط واگذاری این دو تیم به نظر اعضای هیات واگذاری بستگی دارد و تصور نمی شود این اعضا با کاهش قیمت موافق باشند، با این وجود اعضا مختارند هر تصمیم مناسبی را در این زمینه بگیرند.
 
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که با عبور از سال 93 و احتمال تغییر شرایط اقتصادی کشور در سال 94 امکان واگذاری این دو باشگاه با همین قیمت و شرایط وجود دارد افزود: مرجع تعیین کننده شرایط واگذاری این دو باشگاه، هیات واگذاری است و باید منتظر تشکیل این جلسه در روز سه شنبه آینده برای تصمیم گیری در خصوص واگذاری دوباره استقلال وپرسپولیس باشیم.
 
وی با تاکید بر این که سال 93 سال خوبی برای خصوصی سازی در کشور نبود گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاق افت شدید شاخص بورس است که از دیماه سال گذشته تاکنون از ارتفاع 90 هزار تا حدود 60 هزار واحد افت داشته و بیش از 30 درصد ارزش خود را از دست داده است.
 
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: با توجه به شرایط بورس، فعالین بازار سرمایه تمایل ندارند در بازار سهام فعالیت کنند و افت شاخص بورس، سیگنالی برای عدم تمایل بخش خصوصی جهت ورود به بازار سرمایه و خرید سهام است.